إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ارجوكم يا جماعة الخير دلوني

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ارجوكم يا جماعة الخير دلوني

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، في الاول أحب اشكر كل الاعضاء علي اللي انا شايفه من تجاوب وتعاون في الخير ويا رب يعافينا كلنا من المرض اللعين ده ويبعده عن المسلمين اجمعين ويهدينا ويبعدنا عن الحرام يا رب( أمين)
    ثانيا : انا كان لي علاقة جنسية وبعدها بحوالي 10 أيام بدأت افكر في المرض اللعين ده وبدأ الوهم يدخل راسي ولا ذوقت طعم النوم من وقتها وطبعا جريت علي صفحات النت ادور علي المرض ده وايه اعراضه وازاي الواحد يعرف اذا كان لاقدر الله اصيب بيه والا لا وطبعا الموضوع ده زادني رعب وبقيت بدل ما اطمئن لم اذق طعم النوم من وقتها وخاصة لما عرفت ان التحاليل مش قبل 3 شهور وطبعا اللي يقول 6 واقاويل تخلي الواحد يموت في اللحظة مليون مرة لحد ما دخل علينا شهر رمضان الكريم والحمدلله الذي هداني وتبت اليه واتمني من الله ان تكون توبة نصوح و ربنا كرمني وذهبت لعمل عمرة ويمكن ده الشئ اللي كان بيهديني شوية بصراحة يا جماعة والله كنت بموت بجد يعني من الخوف في كل لحظة افكر فيها في الشئ الملعون ده (ربنا يعافينا جميعا) المهم اني قررت اروح اعمل التحاليل بس الخوف كل الخوف اني مقيم في بلد اخاف اعمل فيها التحاليل احسن لاقدر الله تطلع ايجابية المهم قررت اسافر الفلبين اعمل التحاليل لاني سافرت خلال العيد ولانه اجازة في الوطن العربي ده السبب اني سافرت الفلبين المهم اني عملت التحاليل والحمدلله اللهم لك الف حمد وشكر طلعت النتيجة سلبية بس المشكلة بقي اني اعاني اعراض كتير من اللي قريت فيها عن المرض اللعين ده ومش عارف اعمل ايه والا اتصرف ازاي انا عملت التحاليل بعد شهرين و5 أيام من بعد العلاقة يا ريت يا جماعة الخير حد يطمني لاني حصلي اسهال لمدة شهر ونصف تقريبا بس يوم ما عملت التحاليل وبدون سبب الاسهال توقف بالرغم من اني اخدت علاج للاسهال ولكن دون جدوي المهم بقي بقالي حوالي 15 يوم عندي التهاب في لساني وظاهر فيه زي حبوب بيضاء وكأنه كمان في زي جرح في اللسان زي البقعة كده وحاسس كأني عندي اللوز واوقات كمان احس بالم في اجنابي وبرضه حاسس بالم تحت الابط ، اتمني من الله ان حد يقولي ايه العمل واتصرف ازاي
    انا عملت تحاليل لاكتر من حاجة حسب كلام الدكتور الفلبيني فياريت لو فيه متخصص يقولي ايه نتيجة التحاليل كمان انا هحاول اسجلها ويا رب حد يرد علي ويريحني

IMMUNOLOGY/SEROLOGY
    Examination: HIV1&2
    specimen : SERUM
    Method :ELISA
    Cut-Off Value 0.206
    Patient Value 0.060
    Result : Non-Reactive

HEMATOLOGY
    Hemoglobin : 16.30
    Hemato crit : 0.50
    Erythocyte count : 5.44
    leukocyte count : 9.70
    Platelet count : 237
    Differential Count
    Neutrophil : 59
    Lymphocyte : 38
    Eosinophil : 3

HEMATOLOGY
    ESR : 2mm/hr

SEROLOGY
    Test : VDRL-Qualitative
    Result : NEGATIVE

HEPATITIS PROFILE
    HBs Ag : 0.040
    Anti-HBs :0.024
    HBe Ag : 0.025
    Anti-HBe : 3.047
    ANti-HBc 1gG : 0.575
    Anti-Hbc 1gM : 0.029
    Anti-HCV : 0.048

أنا اسف يا جماعة علي الاطالة بس والله من كتر قلقي واتمني من الله ان يكون حد من المختصين يقولي ايه نتيجة التحاليل دي ويطمني وربنا يطمن الجميع
    مصر البراءه فى الشوارع &بتبيع نصيبها من الفرح لجل الرغيف &مصر المشايخ والقسس
    بيحرموا زعق الغريق&ويهللوا للبحر والموج الجرئ مصر المقابر للحياة&والموت لفك الاشتباك باهته كما الميه&ساذجه كما الغر اللى بيسمى ويشرب ويحمد ربنا على أي حاجه&ويقول رضا ..
    مصر البيوت التايهه فى الملكوت تهرب ..& تموت م الغربة والاشواق ترجع..&تعيش تايه
    وبرده تموت

يااخي الكريم نتيجة تحليلك 2 شهرين كافيه تثبت انك سليم بااذن الله

تطمن يااخي والي يصير معك من اعراض هاذا نتيجته الخوف والتفكير المستمر

مع تمنياتي لك بالتوفيق
    حلول لجميع الاستفسارات

http://www.k1-k1.com/forumdisplay.php?f=96

مشكور يا اخي ساركوزي والله يطمنك بس يا ريت لو فيه حد من المختصين بالتحاليل يقولي نتيجة التحاليل بصفة عامة ولو في اي مشكلة ويا رب يشفي جميع المسلمين ويعافينا اللهم امين
      بيحرموا زعق الغريق&ويهللوا للبحر والموج الجرئ مصر المقابر للحياة&والموت لفك الاشتباك باهته كما الميه&ساذجه كما الغر اللى بيسمى ويشرب ويحمد ربنا على أي حاجه&ويقول رضا ..
      وبرده تموت

للحين يا اخواني المختصين ما في اي رد ارجو من الله ان حد يهتم بالموضوع ده لاني عايش في قلق وربنا العالم
        وبرده تموت

الحمدلله اخوي انك تبت وهذا دليل على محبة الله لك ...

وانا أشوف ان تحليل الإيدز عافانا الله والمسلمين منه ( سلبي ) وأيضا تحليل ( الزهري ) سلبي ....

أما النتائج الأخرى واختبارات الكبد فإذا مكتوب سلبي فأنت سليم ولله الحمد أما اللي مكتوب الآن مجرد أرقام ومقدر أفتي لك فيها لأني لا أفهم فيها ...

الله يثبتك يارب

my friend ..mabrouk you are comletely free ...god luck and have a nice day
            :extra77:

والله يا جماعة مشكورين وجزاكم الله كل خير الاخ ( تبت الي الله ) والدكتور موز وربنا يطمنكم وما حد فيكم يشوف سوء ابدا يا رب والله ريحتوني مش قادر اقولكم انا دلوقتي ولاول مرة من 3 شهور قادر اخذ نفسي لان وربنا العالم انا كانت حالتي عاملة ازاي

مشكوووووور تبت الي الله
              مشكووووور دكتور موز
              جزاكم الله خير الجزاء
              وبرده تموت

يعمل...
              X