إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

نتائج تحاليل الهربس؟؟؟؟DR:moz&dr.prestige

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• نتائج تحاليل الهربس؟؟؟؟DR:moz&dr.prestige

بسم الله الرحمن الرحيم
    اصبت بالهربس hsv 2 لاول مره منذ 3 اشهر وبعد شفائي عاودني بعد 3اسابيع، بعد اصابتي باسبوع عملت تحليل هربس سمبليكسTYPE 2 انا وزوجي <رغم ان زوجي لم يعاني منه > المهم بعد اسبوعين جائت نتائج التحاليل كالاتي:
    تحاليلي:
    HERPESELECT 2 IGG 0.27 INDEX
    NEGATIVE <0.90
    EQUIVOCAL 0.90_1.10
    POSITIVE >1.10
    تحاليل زوجي:
    HERPESELECT 2 IGG 1.00 H INDEX
    NEGATIVE <0.90
    EQUIVOCAL 0.90_1.10
    POSITIVE >1.10
    SUMMARY OF RESULTS OUTSIDV RETERENCE RANGE
    HERPESELECT 2 IGG 1.00 H INDEX
    __________________________________________________ ___
    H- >H -HIGH
    L- <L -LOW
    A-ABNORMAL

هذه نتائج التحاليل بالتفصيل ،سؤالي:
    1-بالتشخيص السريري انا مصابه بالتحليل سليمه؟
    2-زوجي هل هو مصاب،حامل للمرض،سليم؟
    3- الى اي مدى دقة هذا التحليل ؟
    ارجو افادتي من قبل المختصين في اقرب وقت ،مع العلم انا متزوجه منذ اكثر من 10اعوام ،جزاكم الله كل خير..........
    التعديل الأخير تم بواسطة داهمتني الغربه; الساعة 11-06-2010, 03:45 AM.

اختي الكريمة تحليل الهربس الافضل عمله هوا HSV 1 & 2 IgG & IgM وهوا الافضل طبعن
    وياريت تعمليه افضل من سليكيت لانو احتمال النتجيه تكون خاطئة تمام واختي رآجعي الرابط التالي

http://www.arabslab.com/vb/showthread.php?t=16898

..........................
      التعديل الأخير تم بواسطة نور الايمان; الساعة 07-06-2010, 12:35 AM.

واهم شي ال iGM اذا طلع نيجاتيف فاانتي سليمه تماما ودا كلام خبيرنا الدكتور

برستيج .

اشكركم شكرا جزيلا على سرعة التفاعل الدكتور اللي عمللي التحاليل قال انو هذا ادق وحدد لنا igg لان زوجي ماظهرت عليه اعراض المرض قال احتمال تكون عنده اصابه قديمه واختفت وفي هالحاله حامل للمرض ممكن ينقله لغيره وحدد لنا وقال مايحتاج نعمل تيب 1 لان الهربس 1 تقريبا كل الناس عندهم بوزتيف لانه سهل الانتشار ،سؤالي الله يعافيك مالفرق بين تحليل 1&2 hsv والهربسيليكت؟وهل تقترح عليه اعادة التحاليل؟
          انا في حيره لااريد ان اظلم زوجي ،ولكن اصابتي بالمرض كانت كالعاصفه هزت حياتي .اسفه للاطاله وشكرا لرحابة صدوركم...........
          التعديل الأخير تم بواسطة داهمتني الغربه; الساعة 08-06-2010, 07:00 AM.

مين قال أن herpeselect غير دقيق

http://www.arabslab.com/vb/showthrea...ht=herpeselect
            التعديل الأخير تم بواسطة ER.Lab; الساعة 06-06-2010, 04:39 PM.
            :extra77:

المشاركة الأصلية بواسطة داهمتني الغربه مشاهدة المشاركة
              اشكركم شكرا جزيلا على سرعة التفاعل الدكتور اللي عمللي التحاليل قال انو هذا ادق وحدد لنا igg لان زوجي ماظهرت عليه اعراض المرض قال احتمال تكون عنده اصابه قديمه واختفت وفي هالحاله حامل للمرض ممكن ينقله لغيره وحدد لنا وقال مايحتاج نعمل تيب 1 لان الهربس 1 تقريبا كل الناس عندهم بوزتيف لانه سهل الانتشار ،سؤالي الله يعافيك مالفرق بين تحلي&2 hsv والهربسيليكت؟وهل تقترح عليه اعادة التحاليل؟
              انا في حيره لااريد ان اظلم زوجي ،ولكن اصابتي بالمرض كانت كالعاصفه هزت حياتي .اسفه للاطاله وشكرا لرحابة صدوركم...........
              صحيح كلام الدكتور لكن انا افضل الاختبارات الواضحه احتماليه الخطأ في هربس سيليكت مشكوك فيها واكتر المستشفيات عمل HSV 1 & 2 وهادا اللي متعارف عليه اختي الكريمه وانا افضل لكي الاختبار هادا وهوا الافضل لكي واجر وعافيه لكي اختي

لو ظهر عندك ال igg فقط ..معناه الفيروس غير الموجود وبالتالي لا ينتقل لزوجك.

لانو الموجود فقط مضادات الفيروس ولو رحتي عند اي دكتور نساء وولادة

حتقلك اعطيني تحليل ال IGM فقط ..لان من عنده Igg الجسم اكتسب مناعه

ضد المرض والي يقلك ينقل المرض غباء

الحكايه نفسها زي مرض الكبد الوبائي A

لو اصابك واتشفيتي منو تبقى ال Igg في الجسم للابد

هل معناه مضادات الفيروس حتنتقل مع احترامي

وزي ماقلك كل مستشفيات السعودية تعمل تحليل hsv 1 .2

اهم ال iGm .

ولا ايش رايك في كلامي يادكتور برستيج ؟

نعم اخي الكريم كلامك صحيح 100%
                    واشكرك على التوضيح

How Can You Get an Accurate Herpes Blood Test?

How can you tell a 'type-specific' blood test from one that isn't type-specific?

Many of the herpes antibody tests available from health care providers are flawed: they do not accurately distinguish between HSV-1 and HSV-2. In fact, some of these tests will give a positive result for HSV-2 even when you have antibodies to only HSV-1. Others cannot detect HSV-2 antibodies when HSV-1 antibodies are also present. New tests are now available that are accurate. It is important to be sure that the laboratory your doctor uses is utilizing the best tests.

The new tests detect antibodies to a protein that differs between HSV-1 and HSV-2. This protein is glycoprotein G (or "gG") and the tests are sometimes referred to as the glycoprotein G specific or "gG-based" tests. Another test is the Western blot test. It also is very accurate. In fact, it is the test that most of the gG-based tests have been compared with to determine their accuracy. The Centers for Disease Control now recommend clinicians avoid blood tests that are not type specific. The best way to tell that a test is type-specific is to ask if it is based on glycoprotein G or to ask for one of the tests named in the next section.

Tests to Use

HerpeSelect® HSV-1 and HSV-2 ELISA Focus Technologies (Cypress, CA) makes and sells this test kit in the United States and many countries around the world. This test has been approved by the FDA for diagnosing HSV infection in adults, including pregnant women. The test takes less than a day once the specimen arrives in the laboratory. Many health care providers send blood specimens to local laboratories who then send specimens on to reference labs.

HerpSelect® immunoblot. This test is also produced by Focus and contains the same recombinant gG-1 and gG-2 that is used in the HerpeSelect ELISA kits. This test is also FDA approved but is used in smaller labs and some clinics. It detects antibodies to both HSV-1 and HSV-2 on a paper strip and is more expensive than the ELISAs. More can be learned about all of the HerpeSelect® tests at the herpeselect.com website.

Western blot. The other test available is the University of Washington's Western blot test. This test is is very accurate but is more expensive than the others and takes longer to perform. This test is not widely available and is not FDA approved. It is used as a reference test. However, it may be worth it to have your serum sent for Western blot if the HerpeSelect test result is indeterminate (not definitively positive or negative) or very low positive. Some local and reference labs will send specimens on to the UW Virology Lab for Western blot. Or, your provider may choose to send your serum directly.

biokit HSV-2 is the new name given to the test that was sold previously as "POCkit™HSV-2." The test is being offered by Biokit USA as biokit-HSV-2 and by Fisher Scientific under the brand name "SureVue." Thus, biokit HSV-2 and SureVue HSV-2 are the same test. This test can be performed in offices and clinics that have laboratory facilities. Only a couple drops of blood from a finger-stick is needed. This test requires about 10 minutes to perform and read.
                      :extra77:

الله يعطيكم العافيه والله احرجتوني بتفاعلكم...الدكتور اللي عمللي التحليل iggقال ماله داعي نعمل igmلانه واضحه الاصابه لكن بنعمل iggعشان نشوف <التتر>قوة الاصابه لانها تكررت بسرعه على اساس يعمللي مثل كورس مضادات حيويه ،لما شاف التحليل قال النتيجه تأثرت بأني استخدم مضادات حيويه على مدى سنه تقريبا بمعدل اسبوع بالشهر <اغمنتين&زينات&زيتروماكس>بسبب مشكله صحيه اخرى....فماسار عندي مناعه وجسمي لسه ماكون مناعه للمرض ...
                        اما بالنسبه لزوجي فما فيه اصابه ظاهره عشان يعملله igm فعمله igg عشان يعرف اذاكان المرض قد جاه قبل كذا او لا....
                        الدكتور يقول ان نتيجة زوجي سلبيه يعني سليم .........
                        <بعد ماعمل الدكتور التحاليل بحوالي الف ريال قال اصلا التحاليل هذي مش مضمونه لو نزلت انا{dr}المختبر وعملت التحليل حيطلع بوزتيف>
                        اتمنى تفيدوني في نتيجة تحليل زوجي ،ردوا عليه هو ايش وضعه مصاب ولا لأ انا مفروغ من امري رحت عند 3 اطباء واكدوا لي انه هربس2 فوضت امري لله..........شكرا جزيلا واسفه للاطاله
                        التعديل الأخير تم بواسطة داهمتني الغربه; الساعة 09-06-2010, 02:38 PM.

اختي الفاضله الكلام ينطبق عليكي وعلى زوجك لانها نفس المشكله وعنده اصابه قديمه تمام ونفس كلام الاخ نور الايمان صحيح واختي تجنبي فقط الاشياء اللي كتبتها في الرابط عشان تمنع عودة المرض مره اخرى مثل التعرض لشمس والضغوط إلخ ...

يعني يادكتور ممكن انتقللي المرض من زوجي من اصابه قديمه عنده بعد اكثر من 10 سنوات زواج ؟؟ علما انو طوال سنوات زواجي لم يصب زوجي بأي عرض من اعراض المرض ...
                            هل هناك طريقه غير الاتصال الجنسي لنقل المرض ،،مثل الحمامات الله يكرمك؟
                            وهل فترة حضانة المرض ممكن تكون اكثر من اسبوعين؟
                            شكرا جزيلا..........

اختي الكريمه زوجك عنده اصابة قديمه لكن من متى الله اعلم لكن في احتمالات من اصابته قديما احتمال يكون من هوا صغير او من ولادته إلخ .. اين كان وبالعكس اختي انتي متزوجة لكي عشره سنوات الزواج حب وإخلاص وتتضحيه واي مرض كان هادا قضاء الله وقدر مانقدر نحكم عليه هوا غلطان او انتي غلطانة لكن ماهمني مين غلطان انا حاب اساعد لا اكثر من كدا يعني اهتموا في ملابسكم الداخليه اشربو مويه كتير اهتمو في النضافة الشخصية وتجنبو الضغوطات النفسيه والمشاكل إلخ ...

وقدامكم العافيه والله يسرلكم اموركم

يعمل...
                              X