إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

امتحان هيئة صحة أبوظبي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

مامعنى معادله الشهاده الجامعيه من التعليم العالي؟؟؟
    ارجو من فهم هذه الجمله
    هل تقصد توثيق الشهادات ام ماذا ؟؟

السلام عليكم الطبيب الحر ..... بعد ماتوثيق الشهادات في بلدك تمشي وزراة التعليم العالي في ابوظبي تعمل كم اجراء ........بعدين بتاخد منهم ورقه معادله الشهادة

السلام عليكم الاخت دينا ربيع ماوريتينا الامتحان كان كيف وبجدكان صعب جدا وهل الاسئله كلها كانت في الكتب العندك ؟؟ وربنا يوفقك يارب وتنجحي

السلام عليكم انا سودانية مقيمةفى الامارات بالنسة للmoh فى تقديم شهر 5 وكمان شهر 10 اما بالنسبة للdohفزى ماقلتو فى تقديم كل يوم وبعدين هم بتصلو فيك وبيقولو ليك اختارو موعد الامتحان ورسوم التقديم210 درهم ورسوم التحريرى من700_1000 درهم ورسوم الشفوى260 ده بالنسبة للdoh ومفروض تملو الاستماره فى النت و بعدين تطبعوها وتشيلو معاها صور فقط مش الاصل والاستمارة عبارة عن 7اوراق

السلام عليكم ايها الطبيب الحر المعادلة دى تمشى وزارة التعليم العالى فى الامارات وتقدم الشهادات الجامعية ومعاها100 درهم وبعدين هم بشيلو اوراق وببحثوا فيها فى الدولة التخرجتا منها وبردو عليك بى رسالة والموضوع مابياخذ 3ايام وحيعطوك شهاداتك الاصلية ومعاها ورقة موموثقة من عندهم مكتوب فيها انو شهادتك تعادل شهادة دولة الامارات بس

السلام عليكم انا ما قدمت لهيئه ابوظبي لانو لم يتحدد يوم الامتحان الان انا في دبي و قدمت على امتحان الهيئه و جدا الامتحان سهل في التقديم كما ذكرت الاخت سابقا و لما امتحن ان شاء الله هوريكم كيف الامتحان الان لو في حد امتحن ارجو المساعده في الاسئله لانو معتكمده على الله و عليكم و شكرا جزيلا للاهتمام

المشاركة الأصلية بواسطة Amani AbdAlRhman مشاهدة المشاركة
                السلام عليكم انا سودانية مقيمةفى الامارات بالنسة للmoh فى تقديم شهر 5 وكمان شهر 10 اما بالنسبة للdohفزى ماقلتو فى تقديم كل يوم وبعدين هم بتصلو فيك وبيقولو ليك اختارو موعد الامتحان ورسوم التقديم210 درهم ورسوم التحريرى من700_1000 درهم ورسوم الشفوى260 ده بالنسبة للdoh ومفروض تملو الاستماره فى النت و بعدين تطبعوها وتشيلو معاها صور فقط مش الاصل والاستمارة عبارة عن 7اوراق
                ااماني ربنا يديك العافيه يا رب بس لو عندك فكره عن اسئله الامتحان هيئه دبي ممكن تفيديني و شكرا

اخت دينا ربيع
                  ربنا يوفقك ونحن فى انتظارك
                  التفاصيل المملة بعد الامتحان

السلام عليكم
                    اذا فى حد عرف مواعيد الامتحان يورينا
                    وربنا ييوفقنا جميعآ

الاخت اماني مشكورة جدا بس الامتحان بيكون تخصص ولا عام

الكتب اسمها ايه بالضبط

ايه الكتب اللي ممكن ندرس منها

ايه الكتب اللي ممكن ادرس منها

السلام عليكم انا سمعت انو الامتحان شفوى بس ولمده 10دقائق تقريبا وبيكون عام يعنى اسئلة بصفة عامة وسمعت انو ساهل جدا وبيركز على cases يعنى يعطيك نتائج مختبر لحالة مرضية ويسالك ازا حصل كده شو حنسوى بس اطمينى ساهل انشاء الله موفقه ودعواتى وقلبى معاكى

شكرا يا اماني ... بالنسبه لامتحان ابوظبي لقد تم اخيرا تنزيل الامتحان في موقع
                                pearsonvue.com/haad تروحو على new acount و برسليكم الموقع اليوزر نيم و الباسوورد بعد يوم و تدخلي و تحددو مواعيد الامتحان انا طبعا لسه في الخطوه الاولى و بكره همشي الهيئه و ان شاء الله القى معلومات مفيده يارب و لو عند اي حد الاسئله حقت الامتحان او الكتب انا عندي كتاب NCA وهو كتاب قالو ان الامتحان ممكن يجي منو و اي حد عايز الكتاب يراسلني في الخاص عشان ممكن تصورو مني و دعواتكم بس و ربنا يسهله علينا اجمعين و اي حد عندو معلومه ما يبخل علينا يا شباب و بالتوفيق للجميع ده اسم الكتاب بلكامل NCA review for the clinical labrotaory sciences . the writer name is susan beck
                                التعديل الأخير تم بواسطة deena_rabie; الساعة 07-03-2011, 03:15 PM. سبب آخر: معلومه كامله

يعمل...
                                X