إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

أسئلة الهيئة خاصة بأخصائي المختبر تخصص (تقنية مختبرات)

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

تسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسلم اخي مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورررر ر

السلام عليكم شباااب انا جديييد في المنتدى و امتحنته المره الاولى و جبته 31 و النجااح من 35 و صراحه الامتحااان مره صعب و لا سؤال من تخصصي لا اعلم ماذا افعل ارجو المسااااعده بليييييييييييييز

الله احفظ اخي واسرته وابنه
        النهضة:sm173:

انا ام يزن عضو جديد في المنتدى قدمت امتحان الهيئة مرتان ولم يحالفني الحظ للاسف والحمد لله ارغب في اعادة الامتحان مرة اخرى وابحث عن اسئلة للتحاليل الطبية شاملة للامتحان وبارك الله فيكم هذة الاسئلة ممتازة ومفيدة والله يجزاكم الخير وادعولنا وبالتوفيق للجميع

جزاكم الله خير الجزاء وياريت تجيبوا اسئله اكثر حتى نجدد معلوماتنا

السلام عليكم انا عندي سؤال واتمنى انكم تساعدوني
              تخصصي في البكالوريوس كان كيمياء حيويه والماجستير هندسه حيويه كيميائيه ولمن رحت للهيئه بالبدايه مارضوا يصنفوني وقالولي تخصصك ماله تصنيف عندنا (هذا الكلام كان بفرع الشرقيه) ورحت للرياض وبعد اربع شهور ردوا وقالوا لي انه وافقوا يصنفوني بالصحه وبس لازم اراجع فرع الخبر هنا واروح للجنه التقييم المهني وهم بيقيموني بس ماني عارفه شلون بيقيموني وش راح تكون الاسئله عنه هل راح تكون بالكيمياء الحيويه ولا اسئله شامله كل التخصصات ومن وين اذاكر للتقييم
              اللي عنده اي علم بالموضوع الله يخليكم لايبخل علي انا المفروض الاسبوع الجاي اروح لهم

سلام عليكم ... انا خريج كليه علوم طبيه قسم مختبرات ( بكالوريس ) مختبرات ف هلا هناك اسأله ممكن اذاكر منها او في مرجع معين ؟؟؟؟
                جزاكم الله خير

السلام عليكم : أنا معايا بكالوريوس كيمياء حيوي + دبلومة كيمياء حيوي + ماجستير كيمياء حيوي
                  وامتحنت برومترك في اول الشهر مارس 2012 بس منة لله الي حجز لي الامتحان حجزلي كلينك باثولوجي وطبعا دخلت الاختبار في اميديست المهندسين مصر واول ما شوفت الشاشه تنحت وكنت مذاكرة محاضرات ابو رشاد وشادي ومحاكاة اختبار الهيئة كل ده جية منه 8 اسئله الي متأكده منه والباقي اكلينيكيه سريريه واشياء اول مرة اشوفها المهم ما عديت وجبت 33 % وبعد مراجعة موظف في اميديست قالي انك ماليكي دعوى بالاكلينك باثولوجي انتي تمتحني اخصائية مختبر الي هو تكنولوجست المهم الأن عاوزة اعرف اذاكر منين وهل اسئلة وتلخيص شادي + محاضرات ابو رشاد كافيه وبصراة لقيت واحد حاطط اختبار أخصائي مختبر تخصص تقنية مختبرات لو سمحتوا حد يساعدني انا مسافرة كمان شهر على السعوديه ولازم اعدي الامتحان باذن الله ........ يااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب

انا طبييبة بيطرية من مصر وحاصلة على دبلومة ميكروبيولوجى ولدى تصريح مزاولة المهنة فى مصر ما هو تصنيفلى وماهو الاختبار المناسب لتخصصى

ارجو المساعدة ضرورى جدا انا طبييبة بيطرية من مصر وحاصلة على دبلومة ميكروبيولوجى ولدى تصريح مزاولة المهنة فى مصر ما هو تصنيفى وماهو الاختبار المناسب لتخصصى

يعطيك الف عافيه ماقصرت بيض الله وجهك
                        اشوفك ان شاء الله مدير مختبر
                        بس وظفنا عندك ولا تحبط خريج جديد لاني هذا اللي جالس اشوفو لما اروح

أنا الحمدلله نجحت من تاني مرة ... وجبت 57 % بس الحمد لله نجحت بس هقول نصيحة الي ربنا ما وفقوا من اول مرة ما يزعل اكيد خير والله وان شاء الله هيعدي ... بس بصراحة عدم التوفيق ده من ذنوب على العبد فيحاول يتوب الى الله ويستغفروا وربنا يا جماعه كريم اوووي .... والأسئله اخصائي مختبرات lab tecnologist exam صعبه اوووي ومحتاجة تركيز ومن الاخر توفيق من ربنا ده اهم حاجة قبل المذاكرة

المشاركة الأصلية بواسطة اسماء البارودي مشاهدة المشاركة
                            أنا الحمدلله نجحت من تاني مرة ... وجبت 57 % بس الحمد لله نجحت بس هقول نصيحة الي ربنا ما وفقوا من اول مرة ما يزعل اكيد خير والله وان شاء الله هيعدي ... بس بصراحة عدم التوفيق ده من ذنوب على العبد فيحاول يتوب الى الله ويستغفروا وربنا يا جماعه كريم اوووي .... والأسئله اخصائي مختبرات lab tecnologist exam صعبه اوووي ومحتاجة تركيز ومن الاخر توفيق من ربنا ده اهم حاجة قبل المذاكرة
                            مبرووووك اختي اسماء على النجاح ...
                            وعقبالنا يارب ممكن تنزلي الاسئله اللي جتك في الامتحان ...

السلام عليكم
                              انا تصنيفي فنيه مختبر تفرق الاسئله عن اخصائيه المختبر ولا لا اجرو الرد اختباري قريب مره
                              الله يخليكي ردي عليا ضروري

المشاركة الأصلية بواسطة اسماء البارودي مشاهدة المشاركة

المشاركة الأصلية بواسطة lolololo مشاهدة المشاركة
                                السلام عليكم
                                انا تصنيفي فنيه مختبر تفرق الاسئله عن اخصائيه المختبر ولا لا اجرو الرد اختباري قريب مره
                                الله يخليكي ردي عليا ضروري
                                ايوا تفرق اسئله الفنيين اسهل واغلب الاسئله اللي في المنتدى تبع فنيين ربنا يوفقك....

يعمل...
                                X