إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الحلقة السابعة من مختبر سترينج العجيب

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • الحلقة السابعة من مختبر سترينج العجيب

    والله ما ادري السابعة ولا الثامنة

    مو مشكلة


    بسم الله الرحمن الرحيم نبدأ

    طبعا اشتقتلكم كتير كتير كتير

    واعتذر لغيابي بسب ظروووووف خاصة جدا جدا


    راح احكيلكم اليوم قصة طريفة صارت معي

    مكان المشهد ::more41:

    في احد الازقة وامام بيت احد الاصدقاء

    ...............................

    انا مش عارف مرة كنت بعمل ايه هناك


    ايوا افتكرت كنت بشوف بيت فاضي للايجار

    وشفته و بعد ما شفته طلعت اشغل عربيتي عشان اروح البيت

    طلعلي منين مش عارف

    ابو محمد (( السئيل))

    ازااايك يا دكتووووررر ازايك:sm253:

    وقعد يعزم عليا على بيته جامد وانا مستعجل عاوز امشي

    تفضل يا دكتووور تفضل . والنبي تعال اتفضل

    معليش عاوز امشي مستعجل

    والنبي يا دكتوور انا مش مرة قلتلك

    خير

    عاوز اعمل تحليل لابني محمد:more58:

    اصل انا شاكك ان في ببطنه دووووووووووووود

    ليه يعني شاكك ازاي؟

    اصله يا دكتور نحيف وضعيف جدا ما بيسمنش

    وعلى طول لعابه سايل وبريل على روحه:more48:


    طب خير مش مشكلة تعال في اي وقت

    ينفع يعني اجيلك بكرا:extra161:

    ايوا تعال يا سيدي

    ربنا يخليك يارب


    ............

    كح كح كح كح كح كح:more45:

    العربية مش عاوزة تشتغل

    كح كح كح كح كح

    مافيش فايدة

    خير يا دكتور

    العربية مش عاوزة تدور

    طب حتعمل ايه



    ***************

    الو الو ايوا راشد

    تعال حبيبي جيب معاك سردار وتعال شارع اربعة عند سوبرماركت

    السفيان . انا منتظرك هناك العربية مش عاوزة تشتغل .

    مين راشد داه ؟؟؟

    الكهربائي عشان يصلح العربية

    طب تعال اتفضل خش جوا من الحر على بال ما يجي راشد

    اصل هنا حر تعال اتفضل و اهو بالمرة تشوف ابني محمد.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    يارب يا ساتر

    احم احم

    اتفضل اتفضل ما فيش حد ام العيال لسا ما جاتش من المدرسة

    السلام عليكم .


    ثم جلسنا بالصالة وذلك لان مكيف غرفة الجلوس لا يعمل

    ثم جاء محمد

    تعال يا محمد سلم على الدكتور عمو

    بص يا دكتور شوووف ازااي ضعيف

    تعال يا محمد ازايك

    اهلا عمو

    ثم غادر محمد باتجاه المطبخ

    كانت ثلاجة المطبخ امام مرمى عيني تماما

    قام محمد بفتح الثلاجة ونظر فيها مرارا وتكرارا فلم يجد فيها

    شيئا لانها كانت فارغة فاغلقها بعنف

    و ذهب ليجلس امام التلفاز ليشاهد افلام الكارتون

    ثم وصل الكهربائي فاستاذنت بعد اتصاله بي

    وطلبت الخروج بعد ان تم تشغيل السيارة

    نظرت الى محمد فسلمت عليه بيدي من بعيد

    ثم صاح والده الي لينبهني الى منظر سيلان لعابه

    قائلا لي :

    (( اهو اهو بص يادكتور بص شفت بريل ازززاااي))

    نظرت الى محمد فوجدته يشاهد التلفاز ويستمع الى اغنيه

    (الفواكه حلوة كتير ..الخ )

    ولعابه يسيل وهو مندمج بالاغنية

    ثم استاذنت ثانية لاغادر وانا صامت

    الا ان صاحب البيت اثر بان يذكرني بتحليل محمد قائلا

    والنبي يا دكتور والنبي ما تنساش ابني محمد والدود

    والنبي والنبي والنبي

    :sm228::sm228::sm228:

    وهنا فلت لساني وارتفع باتجاه سقف الحلق ليلعلع

    قفلت :

    :sm264:

    يا اخي اتق الله

    حرام عليك حرااااام

    حراااام

    ابنك ما عندوش دوووود

    اصلا الدود ما يجيش للي زي ابنك

    اصلا الدود لو وصل لابنك حيطلع اوتماتيك

    حيهرب

    حيقول حقي برقبتي

    وحيمسك ديله بسنانه ويجري

    يا اخي اتق الله

    ازا كان ابنك وقف ساعة ادام التلاجة يدور على حاجة ياكلها

    مافيش لقاها فاضية وراح قافلها وراح يتفرج على التلفزيون

    ورياله (لعابه) السايل دا على شاشة التلفزيون علشان شاف

    صورة الفواكه بالاغنية

    يا اخي حراااام

    تعال يا محمد تعال :

    محمد يا حبيبي انت اخر مرة اكلت تفاح فيها ايمتا يا حبيبي.

    محمد ساكت بيحاول يفتكر

    بعد كدا محمد بدا يتكلم


    ثم نظر محمد الى ابيه ليساله ؟؟

    بابا بابا هو يعني ايه تفاح

    يا نهار اسود

    حتى التفاح مش عارفه كمان

    ياراجل اتق الله

    ازا كان بقالي عندك ساعة اللي ماعزمت عليا بكباية مية حتى

    مش شاي

    روووح منك لله يا شيخ

    رووووح وتعال بسرعة


    قال دود قال:

    انت فاكر ان الدود اصلا بيجي للي زيك

    الدود ما بجيش الا للي تلاجته مليانة


    سلام سلام


    ثم ركبت سيارتي وسرت في دربي


    وبالاخر يقولك عمار يا مصر

    عمار من فين بس انا عاوز اعرف

    اسكتي يا شيخة بلاش كلام فارغ

    لا عمار ولا ياسر قال عمار قال
يعمل...
X