إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الله يقي الجميع من المعاصي , نصيحتي لكل الشباب

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الله يقي الجميع من المعاصي , نصيحتي لكل الشباب

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

اولا انا القي التحيه و السلام لكل الاعضاء و قراء الموضوع , و انا حابب اني اشاركم تجربتي الشخصيه مع HIV , و تجربتي مش بتختلف كتير من اللقصص اللي شوفتها من الشباب اللي كانو شكوا في نفسهم انهم عندهم الفايرس

اولا انا بدايتي كانت مماثله , لحظه ضعف ايمان, ضعف يقين , ضعف إرادة , قله عقل , و اكيد غــــــبــــــــــــــــــــــــــــاء و ده حصل بعد تجربه عاطفيه انتهت قبل موعد زواجي بحوالي شهر, فكنت حابب انتقم لنفسي و اشبع رغباتي و احس اني اقدر اختار بكل حريتي و اني اقدر اخد بنت اجمل منها بمراحل و كذا و.............و................

المهم لاقيت نفسي فجأة في المعصيه , و في وقتها و الفاسقه لسه جنبي , كنت حاسس اني عايز اشوطها من على السرير من بعد اللي حصل, المهم انا تعبت جدا و ندمت جدا , لحد ما دخلت في دوامه الشك بال HIV,

استبعدت في الاول , لحد ما جالي انفنونزا و قريت عن اعراضه لاقيت كذا عرض منهم عندي, لحد ما كان قلبي بيقف كل يوم , و كل ما افكر ان ممكن يكون عندي باتصدم في نفسي و لما افكر بصدمه اهلي فيا و الخ, ببساطه كنت بموووووووووووووووووووووووووووووت كل يوم من الشك و التعب و كنت عايش في دنيا تانيه , اثر طبعا على شغلي و حياتي كلها

لاقيتني اني خسرت ديني , و دمرت حياتي , و خليت نفسي موضع شك لما رحت حللت في سألوني انت ليه بتعمل التحليل حسيت ساعتها اني شايل العار على اكتافي , لحد ما اخذت النتيجه و طلعت سلبيه , كنت دايما بادعي ربي ان يعفو عني و يغفر لي و يديتي فرصه تانيه اني ابدأ فيها حياتي و الندم كان بيموتني

انا بناشد الشباب كلهم , حراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام الواحد يخسر دينه و حياته برمتها عشان لحظه غباء هايندم عليها شهوووووووور طويله لحد ما يتأكد ان الله قد عفى عنه و الا النتيجه المأساويه ,

الله يحفظكم جميعا . اسف على الاطاله , انا مشاركتي دي بس لاني حابب انصح الشباب اللي بيفكرو في الموضوع ده , و ببساطه اسأل مجرب ولا تسأب طبيب

جزاك الله كل خير ومن نعمة الله على الانسان ان الفايروس ضعيف جدا وصعب ينتقل من اول علاقة وهذا من رحمة الله يالله

الله يجزاك خير طيب اخوي هل انت مصاب ام لا ؟

يعمل...
      X