إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ارجو تفسير التحليل وباى طريقه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ارجو تفسير التحليل وباى طريقه

باختصار والله جرح عند الحلاق مع العلم انه رايته بيغير الشفره لكن لست واثق ان كانت الصفيحه معقمه لا وجرحنى الحلاق ودخلت فى دوامه من الوسوسه بمرض الايدز عافانا الله منه
    وقمت بعمل تحليل رابيد تيست فى مصر وكان نيجتيف لكن مع الوسواس عملت نفس التحليل فى نفس المعمل وكان مشكوك فيه وقال لى الدكتور اشك باصابتك بالايدز ومن بعده خرجت الى معمل المختبر وقمت بعمل تحليل لا اعرف ما هو وكانت النتيجه الحمد لله ارجو تفسير التحليل وهل من الممكن ان يخطا التحليل الاخير مع العلم ان الموظف اكد لى النتيجه HIV Anti**** AIDS TEST NR Negative
    N.B NR means Neagative
    React means positive

يا حبيبي انت شاغل حالك بسوالف انت بعيد عنها
    بالنسبة للفحص الي انت عامله هو الاليزا وهو دقيق وادق من الرابيد .

الي كاتبه انت مش النتائج ...النتيجه هي بس اول سطر كتبته بالانجليزي اما السطرين الثانيين بالانجليزي فهما يعنيان انه اذا اعطى الفحص نيجاتيف فانت سليم واذا اعطى انه يوجد تفاعل فنت مصاب .ولله الحمد نتيجتك انك نيجاتيف اي سليم انشالله يسلمك دنيا واخره.

روح يا شيخ الله يكرمك ويجعله فى ميزان حسناتك واذا كنت موسوس يريح قلبك ويعافيك بس سوال اخير فيه دكتور فى احد المنتديات قال لى تحليلك مش مكتوب فيه hiv1 hiv2وده معناه ان معمل المختبر يكون عمل نسخه واحده وهى 1 لانها المنتشره عامه فانت ايه راى حضرتك؟

اخي تحليلك ينفي اصابتك

منذ اكثر من شهرين وانا اعانى من تضخم فى الغدد الليمفاوية فى الرقبة والابط والمنطقة الاربية وكذلك فى الكبد والطحال وعندما عرفت ان هذه من اعراض الايدز وقمت بعمل تحليل الايدز وارجو ان افهم معنى النتيجة لو سمحتم وهذا هو التحليل
          Negative
          React
          HIV Antibody (AIDS Test)
          Comment :
          - HIV BY WESTERN BLOT IS RECOMMENDED TO CONFIRM THE DIAGNOSIS.
          N.B.
          NR : means Negative
          React : means Positive انا خائف للغاية ويا رب دكتور يرد عليا بسرعة

يعمل...
          X