إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استفسار عن الدراسات العليا بجامعات مصر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

بالنسبه لبكالوريوس هندسه بتروليه في زكليه متخصصه جدا في البترول هنا في السويس اكيد فيها دراسات عليا
    بالنسبه للاوراق المطلوبه شهادات اثبات الشخصيه زي الباسبور و الميلاد ده غير شهادات البكالوريوس وي بيان درجاتك في الكليه بتاعتك....
    انا عن نفسي مخلص دبلوم الكيمياء الحيويه التحليليه السنه اللي فاتت وبكمل الماستر ان شا الله
    اللي عايز اي استفسار ممكن يراسلني وانا هجاوبه ان شا الله

أنا خريج علوم طبية تطبيقيه تخصص أحياء دقيه طبية ولم أحصل على وظيفه فقلت مالي إلا الدراسات العليا
      فأن حاصل على تقدير مقبول 2.59 من 5 هل في إمكانيية الحصول على الماستر في نفس التخصص وهل أقبل في الجامعات العربية

السلام عليكم
        انا اخصائي تحاليل طبية بدرجة باكالوريس ليبيا وتتوفر لدي جميع الشرط المذكورة وقد تحصلت علي ايفاد علي نفقة الدولة ..............
        لذا اريد ان استفسر علي دراسة الماجستر في علم الدم (HEAMATOLOGY) اريد ان تكون شهادة معتمدة دوليا
        الرجاء من اخواني افيدوني بالجامعة المعتمدة علي الاقل لكي ابدء في مراسلتهم والحصول علي الموافقة المبدئية :sm185:
        الرجاء افييييييييييييييييييييييييييييييدوني بارك الله فيك
        :sm184::sm195:
        :sm185::sm185::sm185:
        step by step u `ll go up
        :sm188:

انا طالب دراسات عليا في ليبيا متحصل علي دبلوم عالي للدراسات العليا في الهندسة قسم التحكم الآلي اريد اتمام رسالة الماجستير في احد الجامعات المصرية

الدراسات العليا في مصر

انا مهندس تحكم الالي وقياسات دقيقة متحصل علي الدبلوم العالي للدرلسات العليا في قسم التحكم الالي في ليبيا اريد استكمال رسالة الماجستير في مصر. اريد الاستفسار عن امكانية دلك

شكرااااااااااااااااااااااااا ياشباب

استاذ مساعد

السلام عليكم ورحمة الله
                موضوع الدراسة سهل جدا بس يحتاج منكم التصميم والعزم والان اصبح العديد من الجامعات تملك المواقع على الانترنت وسوف تلقى كل شى انت تحتاج. ولكم منى كل الشكر والتقدير
                اى معلومات em_ph_cbc78@yahoo.com

السلام عليكم

انا طالبة في سنة 4 اريد ان اعمل دراسات عليا بعد الانتهاء من الكلية وانا في كلية تربية شعبة فنون تشكيلية وادرس بجامعة حلوان وانا من الاسكندرية اريد ان اعرف هل يجب ان اعمل الدراسات العليا من نفس الجامعة التي حصلت منها علي الشهادة ام من الممكن ان اعمل الدراسات العليا في الاسكندرية وما الاوراق المطلوبة ؟وهل هناك متطلبات اخري مثل الحصول علي لغات او خبرة في مجال عمل ؟ وشكرا

عايز اعرف في جامعه مصريه فاتحه للدرسات العليا <دبلومات>

هاي أنا هاجر من المغرب السنة القادمة سأتمم الليسانس (الرياضيات) انشاء الله و أفكر في اتمام الدراسة في مصر
                      أريد أن أعرف أنواع الماجيستير المتاحة لي و شروط القبول في الجامعات المصرية و شكرا

دي تفرق على حسب الجامعه او نوع الدراسه اللي هتدرسوها
                        عموما ده ميلي لو حد عايز يستفسر عن الدراسات في كليه العلوم
                        theking_sasa@hotmail.com

هاي توتا أنا بحب المصريين وبتمنى تابع دراساتي العليا بمصر بجامعة 6 أكتوبر أو بالأزهر بس حابب أعرف رسم التسجيل بالسنة أنا خريج لغة عربية من جامعة حلب سنة 2009
                          ياريت ياتوتا تقوليلي ايمتى بينتهى التسجيل سواء للماجستير أو الدكتوراه
                          كلفة كل واحد فيهم وشكرا لكم يا أهالي مصر
                          رح اجيكي يا أم الدنيا.....

انا من سوريا وادرس دراسات قانونية بالتعليم المفتوح ولدي سؤال
                            هل يوجد دراسات عليا لطالب التعليم المفتوح قسم الدراسات القانونية وماهي الاقسام في حال نعم
                            وفي اي مدينة وكم هي التكلفة
                            (كلشي عن هالموضوع)
                            والله يوفقكم جميعا وشكرا

المشاركة الأصلية بواسطة amjad1985 مشاهدة المشاركة
                              انا من سوريا وادرس دراسات قانونية بالتعليم المفتوح ولدي سؤال
                              هل يوجد دراسات عليا لطالب التعليم المفتوح قسم الدراسات القانونية وماهي الاقسام في حال نعم
                              وفي اي مدينة وكم هي التكلفة
                              (كلشي عن هالموضوع)
                              والله يوفقكم جميعا وشكرا
                              اكيد طبعا
                              حضرتك ممكن تعمل سيرش ع جامعات مصريه وتتواصل معاها
                              واشهر الجامعات في مصر
                              هى القاهرة وعين شمس واسكندريه وطنطا والمنصورة

المشاركة الأصلية بواسطة الاخصائي أبوفهد مشاهدة المشاركة
                                حياك الله اخت توتا

انا نيابة عن الاخوان اشكرك ، وجزاك الله كل خير

انا خريج مايكرو .. كمان

انا اريد انا اعرف التخصصات اللي عندك بالماستر والجامعات ايضا
                                واريد كمان ان اسال عن تخصص : ادراة صحية ، جوده نوعيه ، ادارة مستشفيات ، ادراة عامة
                                عزيزي ابو فهد انصحك بمعهد الصحه العامة جامعة الاسكندرية فيه كل هذه التخصصات اللي طلبتها والدكاترة هناك معظمهم طيبون

يعمل...
                                X