إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل حللت للإيدز بعد ثلاث اشهر وكان سلبي؟ تعال شوف إيش يقول هذا الدكتور

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ثمانيه شهور ومو مطمن يا الله ظلم بظلم انت مخك مسكر اتقي الله في نفسك يالغالي حرام تعمل هيك بنفسك انت سليم من ست شهووووووور

تسعين يوم قطعي والي بعده بالمشوار الله يعينه الي موسوي الكومبو هو ميه بالميه سليم لكن للاطمئنان النهائي ثمانيه اسابيع الى اثنى عشر اسبوع والنتيجه قطعي
    RIP

• نسأل الله العافيه للجميع

• my
        my
        my

• السلام عليكم
          شوفوا ياشباب تحيلي البي توني فور مش دقيق ومابقاش يستعمل خلاص في اوروبا وامريكا علشان اولا له مده معينه ثانيا كتير اوي بيدي سلبيه كازبه ... انا مش بقول كده علشان اخوفكم او ازيد وسوستكم بس ده الصح الاليزا ياجماعه بعد 3 شهور هي الاكيد والنتيجه الاضمن مش قبل 3 شهور بيوم والله لوحد عمل بعد 3 شهور ولسه خايف وموسوس يريح نفسوه ويعمل بعد 6 وبكده يقفل ع الموضوع نهاااااائي ويحمد ربنا
          والرجاء ياجماعه تاجيل الجواز او غيره لبعد التاكد
          والاهم فالاهم فالاهم التوبه مش بفكرناس ناسيين انا عارفه انكم عارفين بس للتاكيد لاني قريت اني في حد ربنا يتوب عليه بيقول بعد شهرين من العلاقه كان قلقان فيهم ومش عارف ايه رجع عمل علاقه تاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          انا ياجماعه بقول كده للصالح العام ماقصدش بيه اي حاجه من اي نوع احنا عرب والمفروض نوعي بعض ونخاف ع بعض
          واخيراا التوبه التوبه التوبه ربنا كبير اسمعو اللازن بيقول ايه
          وفتكروساعه اغضاب ربنا سببت كام يوم وليله بل شهور قلق مش بوجه دي لحد معين والله ده عموما وسامحوني لوتعديت باي شكل من الاشكال كل اللي اقصده اني ابلغ الصح علشانكو

• اولا اختي كلامك غلط مع احترامي لك والسبب انه تم عمل هذا التحليل ليكشف جزء من بروتين اربعه وعشرين الموجود في غلاف الفايروس ثانيا هو لايعطي سلبي او ايجابي بل يعطي نسبه الفايروس بالدم بالارقام ثانيا هذا التحليل معترف به من قبل المختصين بالاعترافات العالميه اطباء المناعه ومنهم من لديهم الخبره بامريكا وبريطانيه يوصون به بعد احدى وعشرين يوم وهو لاينفع قبل هده المده ولن كان حسب كلامك لماذا وزارات الصحه بالعالم تستخدمه هل لتلعب مع بالصحه انا ممكن ان اوفقك الراي اذا لم يكن معترف به على مستوى العالم اخصائين مختبرات واطباء مناعه ولو كان كلامك صحيح انا اقول ايضا البي سي ار ليس جيد ارجو ان تكوني ملمه بالتحاليل وفق مصادر عالميه وتقبل فائق احترامي وتقديري لك
            RIP

• ادعمي بكلامك بالادله وانا سادعم كلامي ايضا
              RIP

• اولا ده مش كلامي انا لوحدي ده كلام ناس كتير وناس متخصصه وفاهمه لوانا لوحدي مش كفايه
                عموما انا مش عاوزه اصر مدام ده رائيكو وانتو مقتنعين بيه مش مشكله ده الاهم يبقي ياجماعه ريحو نفسكو من الوسوسه انا كل اللي قلته مجرد بوصل معلومه اخدت بيها مااخدتش براحتك في الاول وفي الاخر مصلحتك
                وبلاش كلمه دعمي كلامك وانا هدعم كلامي احنا هنا مش في مناظره
                لاني حاسه في كلامك اتهام باني عاوزه ازود الوسوسه عندكو

• لا بالعكس ومنكم نستفيد انا لاموسوس ولا شي انا ولله الحمد مخلص
                  بس غيري معتمدين على اغلب كلام دكاتره علم المناعه والتحاليل
                  ثانيا انت شككت بتحليل فلازم على شان يكون الكل مقتنعين بكلامك لازم يكون في دليل وحرام الناس كلها معتمده على التحليل هذا
                  فانت من وين جبتي المعلومه من دكتور في علم المناعه ولا دكتور مختبرات يعني وضحني بكلامه اختي عشان الواحد ما يظلم نفسه او زوحته عرفتي عليي
                  RIP

• صلي ع النبي
                    ايواا دكاتره اكدت ده وبالزات بالزات ع موضوع المده المعينه اللي بيتعمل فيها وكمان في مواقع علميه اكدت ده بس نهائي مش هتكلم في الموضوع ده كادكتوره
                    انا هتكلم كانسان عادي حق نفسي عليا اني اتاكدخلاص صح البي توني فور مظبوط بس مدام ناس لسه شاكه ايه المشكله انهم يعملو اليزا بعد تلات شهور لتاكدد والراحه النفسيه

• المشاركة الأصلية بواسطة totaa مشاهدة المشاركة
                      صلي ع النبي
                      ايواا دكاتره اكدت ده وبالزات بالزات ع موضوع المده المعينه اللي بيتعمل فيها وكمان في مواقع علميه اكدت ده بس نهائي مش هتكلم في الموضوع ده كادكتوره
                      انا هتكلم كانسان عادي حق نفسي عليا اني اتاكدخلاص صح البي توني فور مظبوط بس مدام ناس لسه شاكه ايه المشكله انهم يعملو اليزا بعد تلات شهور لتاكدد والراحه النفسيه
                      عليه الصلاة والسلام

اوكي دكاترة حلو الكلام

اولا المدة المطلوبة لعمل هذا التحليل هي 4 اسابيع
                      ثانيا : كونك اعتقد من مصر مركز المشورة والفحص الطوعي بمصر اكد انه قطعي وفي السعودية وفي لبنان وفي الكويت وفي سوريا وفي الاردن لكن قالوا لي بالحرف الواحد ينصح باعادته بعد ثلاث شهور للاحتراز فقط مو انو بتتغير النتيجة لاسمح الله لا كاحتراز وطمئنينة وقطعية

بالنسبة للناس الموسوسة هنا عندهم نوع من عدم التصديق يعتقدون بمجرد ما ارتكب الزنى انتقل له الايدز من دون لا يعرف هل الشخص المقابل لديه الايدز ولا
                      وعلما انه من 200 ناس يمتلك الايدز ينقل 1 فقط هذه طبعا للجنس الخطر (هذا لايعني انك تزني لا هذا للاطمئنان ثانيا هي محض دراسه لاغير ممكن تكون انت الواحد فاحذر )

وثالثا : بالعكس كما سبق وقلت لك انه اذا متاكدة من كلامك على العين والراس بس نريد دليل حتى لو بي موقع واحد
                      وشكرا لكي ممكن كلامك يكون صح وممكن لا
                      ولاتزعلي مني
                      التعديل الأخير تم بواسطة كنت ميتا; الساعة 02-04-2010, 01:41 AM.
                      RIP

• الادلة
                        هذا الشخص له خبرة كبيرة في الايدز والامراض المنتقولة جنسيا خبرته 30 سنة

http://www.medhelp.org/posts/HIV-Pre...n/show/1004810

الدليل الثاني ويشرح بالتفصيل

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1248444/

وهذا من المنتدى:

http://www.arabslab.com/vb/archive/i...p/t-10606.html

والدليل الاخر :

http://www.prlog.org/10267675-determ...-ias-2009.html
                        RIP

• تمام يبقي كده ماختلفناش يبقي نعمل تحليل الاليزا اللي بعد تلات شهور لتاكيد وان كل واحد يطمن وبسسس بغض النظرعن كون البي توني فور مش دقيق ولالاءه
                          ليه بنوسع نطاق النقاش المش مفيد انت قلت بنفسك دكاترتكو قالو اعملوه للطمئنينه مالناش في المواقع ولا غيره
                          خلينا ناخد المعلومه من الاخر انا واحد شاكك في المرض عملت بي توني فور طلع نيجاتيف جميل
                          انا عايش لحد تلات شهور ايه المشكله اني اعمل تاني اليزا لتاكيد لنفسي انشالله لودكاتره الدنيا كلهم اكدو ان البي توني فور كفايه علشان نفسي واعتقد كتير اوي محتاجين ياكدو لنفسوهم ده رغم كلام كتير من الدكاتره بتاعتهم وهنا في المنتدي من زمايلهم .. ليه احنا بنلف وندور حوليين نفسنا .. مانختصر ع نفسنا الطريق ونبطل هات وخد واسئل ومش اسئل مدام انه احنا لسه مش مرتاحين .. ومعانا الحل
                          انا من رائيي ياجماعه للي شاكك فقط لاغير تحليل الاليزا بعد تلات شهور مش هيضر ولا هيوسوس بالعكس هيريح واللي عنده مشاريع مش مشكله لما ياجلها اجرات امنيه ممكن نقول

• المشاركة الأصلية بواسطة totaa مشاهدة المشاركة
                            تمام يبقي كده ماختلفناش يبقي نعمل تحليل الاليزا اللي بعد تلات شهور لتاكيد وان كل واحد يطمن وبسسس بغض النظرعن كون البي توني فور مش دقيق ولالاءه
                            ليه بنوسع نطاق النقاش المش مفيد انت قلت بنفسك دكاترتكو قالو اعملوه للطمئنينه مالناش في المواقع ولا غيره
                            خلينا ناخد المعلومه من الاخر انا واحد شاكك في المرض عملت بي توني فور طلع نيجاتيف جميل
                            انا عايش لحد تلات شهور ايه المشكله اني اعمل تاني اليزا لتاكيد لنفسي انشالله لودكاتره الدنيا كلهم اكدو ان البي توني فور كفايه علشان نفسي واعتقد كتير اوي محتاج ياكد لنفسوه ده رغم كلام كتير من الدكاتره بتاعتهم وهنا في المنتدي من زمايلهم .. ليه احنا بنلف وندور حوليين نفسنا .. مانختصر ع نفسنا الطريق ونبطل هات وخد واسئل ومش اسئل مدام انه احنا لسه مش مرتاحين .. ومعانا الحل
                            انا من رائيي ياجماعه للي شاكك فقط لاغير تحليل الاليزا بعد تلات شهور مش هيضر ولا هيوسوس بالعكس هيريح واللي عنده مشاريع مش مشكله لما ياجلها اجرات امنيه ممكن نقول
                            هذا ما نقوله دائما مرار وتكرار وصحيح كلامك 100%

الي حلل من 6 الى 8 اسابيع كافي ومطمئن جدا والى 12 اسبوع قطي باذن الله
                            RIP

• http://img.thebody.com/legacyAssets/29/28/oct01.pdf

هذا المختصر المفيد عن الايدز واتمنى ان يكون افادكم لاني دخت وانا احاول الفهم

مع تمنياتي لكم بعدم الوسوسة
                              RIP

• اخوي كنت ميتآ وراك انبرشت على الاخت توووتا :sm180:

بالعكس الاخت توووتا كلامها صح وتحليل بي تونتي فور (فقط) لايكون مجدي به الا بخلال الشهر الاول لانه انتيجن فقط .. ولكن تحليل بي تونتي فور (كومبو) اللي يشمل انتي بدي وانتيجن يكون قطعي من بعد 3 شهور

يعمل...
                                X