إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لا يمكن اتجوز عبد العزيز(قصه جميله جدااا)

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • #46
    ]حبيبتي مشتاقة للجنة:sm199: ربنا يجازيك جنته :sm198:مشكورة على هذه القصة الجميلة.
    وعدتي انك كل يوم تحطي حلقة:sm177: فلما التأخر ان شاء الله يكون تأخرك في
    خير:sm174:

    تعليق


    • #47
      حاضر من عنيا ثوانى وحلقات النهارده هتنزل

      مبسوطه ان الفصه عجبتكم

      تعليق


      • #48
        الحلقةا4عبدالعزيز كان متأكد انها مش حتيجي وراه ... خرج وراحكافي وقعد يشرب قهو وهو بيفكر في حاله .. خطرت في باله ان سارة تعمل زي انبارح تخرجتاني من وراه .... والله لومعاملتها تاني حتشوف مني اللي عمرها ما شافته ...بساعتقد انها مش حتعملها تاتي ... افتكر ان صحبه حمد بيدرس هنا في جامعه اكسفورد ... وعلى طول اتصل بيه ..

        احمد: الووعبدالعزيز: السلامعليكم..

        احمد: وعليكم السلام ... اهلا مين معاياعبدالعزيز: ازيك ياحمد عامل ايه انا عبد العزيزاحمد: اهلا اهلا بالغالي ... من زمان ماحدشسمع صوتك .

        عبدالعزيز:ايوة والله ... بقولك ايه يا حمد انت مشغول دلوقتي .

        احمد: لا ليه خير في حاجةعبدالعزيز: لا ما فيش حاجة بس كنت عايزاشوفك لو فاضي ؟؟احمد:اوعى تقولي انك في لندن .

        عبدالعزيز: هههههههههههه ... ايوة انا في لندناحمد: طبعا انا فاضي ولو حتى مش فاضيافضيلك نفسي يا سيدي .. قولي انت فين بس وانا اجيلك عالطول .

        عبدالعزيز: انافي اجور رود..بستار بوكس...

        احمد :طيب كويس وانا قريب منك ربع ساعة واكونعندك ان شاء الله .

        عبدالعزيز: وانا مستنيك ... مع السلامة .

        احمد: معالسلامه ..

        سارا في اوضتها في الفندق .. حتموت من الغيظ .. وقررت انها تنرفزعبد العزيز زي ما هو منرفزها .. لو كان هو بارد انا ابرد منه لالالا دى انا فريزر ... بعد ما زهقت من اقعدتها .. نزلت تحت عند حمام السباحه ... واخدت معاها قصةجايباها معاها من مصرجيه احمد وسلم على عبد العزيز وقعدوا شوية فيالكافي ... وكل واحد قعد يعرف اخبار التاني ...

        احمد: وعمر ماجاش معاك ليه ..

        عبدالعزيز: لالالالالا ما ينفعش عمر يجي معايا ...ههههههاحمد : ليه ما ينفعش .... هو انت مش جاي مع اهلك ولا جاي لوحدك ... زيارة عمليعني

        ..
        عبدالعزيز: لا انا جي مع مراتي .....(وابتسم)

        احمد: بتتكلم بجدعبدالعزيز: ههههههههههههه طبعا بتكلم بجداحمد: ياااااااه فين عبد العزيز بتاع زمان اللي كان بيقول مستحيل اتجوز ... بس على العموممبروك ...ومرحبا بيك في القفص الذهبي .

        عبدالعزيز: الله يبارك فيك ....ووعقبالك..

        احمد: ههههههه ايه عقبالي دي انت ناسي اني متجوز كم 5 سنين ... والله كأنهم 20 سنة .

        عبدالعزيز: لالالالالا قصدي الثانيهانشالله..

        احمد: هههههههههه هو اللي يتجوز يفكر في الجواز تاني اصلا ...

        عبدالعزيز: اه والله معاك حق هو احنا قدرين على واحدة عشان يبقوا اتنين .

        احمد: دى وانت لسة متجوز ما بقالكش اسبوع وبتقول كدة امال لما تكمل شهرحيحصلك ايه حتنتحر بقى ...

        عبدالعزيز: اه ربنا يستراحمد: ههههههههه ... طيب حد برضه يسيب عروسته ويقعد لوحده .

        عبدالعزيز: مالهاش نفس تطلع .. قلت اطلعانا احسن زهقت من الحيط اللي انا بكلمه .

        احمد: ههههههههه ..طيبيالا خلينا نروح نتغدى .. عايز تتغدى فين .

        عبدالعزيز: قد كلمتك ..اي مطعماختاره يعني ...

        احمد: هههههههه بقولك ايه ما تستغلش الظروف اختار مطعممعقول ...

        عبدالعزيز: ههههههههه اوكي

        ............... ............... ..
        وفي مصر ....

        عبدالله اخو سارةخسر النهاردة مبلغ كبير جدااا ... في المشروع اللي كان حاطط فيه اكتر فلوسة .... كان محتار مش عارف يعمل ايه ...رجع البيت وهو مضايق جدااااا اول ما شاف مها علىالغدى حست ان عبد الله مش طبيعي ... بس ما حبتش تتكلم عشان حماتها ام محمد ماتحسشبحاجة ...وبعد ما خلصواالغدا وطلعوا اوضتهم ... مها قصدت انهاتخلي ابنها يوسف معالخدامة ... وشافت جوزها قاعد على السرير وحاططت ايده على راسه
        .
        قعدت جمبهبحنية وبكل هدوء ..

        مها: عبدالله مالك شكلك مش طبيعيماردش عليها ...

        مها: عبدالله رد علي وما تقلقنيش اكتر من كدةعبدالله: ما فيشحاجة سيبينى لوحديمها: هو ايه اللي ما فيش حاجة ما تشوف نفسك ...

        عبدالله: مها عشان خطري سيبني لوحدي دلوقتي ... مش عايز اتلكم مع حد ...

        مها: بس عبدالله؟عبدالله: فين يوسف سايباه لوحده ليه .

        مها: تحت مع الخدامه..

        عبدالله بعصبيه مالهاش داعي : انا كم مرهقلتلك مع تسيبيش الولد مع الخدامة ابدا ..

        مها: بس طنط تحت يعني مش لوحدهعبدالله: حتى لو امى برضه معاهم ... عيالنا احنا المسؤولين عنهم فاهمة .

        مها: طيب ولا يهمك بس انت لا ما تتنرفزش ...

        اهدى كدة وصلي علىالنبي ومالهاش لزمة العصبية دي .

        عبدالله: اسف يا مها ... بس انا مضايق شوية ...

        مها: ليه هو عمى كلمك مره ثانيه بالنسبه للشغل معاه فيالشركه...؟؟؟عبدالله: لا خلاص ابويا ياس من الكلام في الموضوع ده ...

        مها: طيب مالك في ايه ...

        عبدالله مرر اديه على راسه : خلاص يامها انا ضعت ... كل حاجة ضاعت ...

        مها: ايه اللي ضاع لسمح الله؟عبداللله: انا خسرت كل حاجة ...حطيت كل فلوسى في المشروع الجديد بتاعالسيارات الي قلتلك عليه ..والمشروع خسر ...وخسرت معه كل حاجة ..وفوق دى كمان ديونالمساهمين.

        مها حطت ايدها على صدرها لما سمعت الخبر ... بجد مصيبة .

        مها: وناوي تعمل ايه ؟عبدالله: والله مش عارفمها:ماتقولش لعمي ..

        عبدالله : انت عايزاه يتشمت فيا لالالالاء طبعا مش حقوله ...

        مها: لالالاء طبعا .. انت بتقول ايه .. هو ابوك برضه حيتشمت في ابنه .

        عبدالله: مش قصدي ... بس انتي عارفة اني اشتغلت من غير رضاه .. وحيقوليماانا قلتلك من الاول وانت ما سمعتش كلامي ...

        مها: طيبومحمد؟؟عبدالله: لا محمد ما ينفعش اصلا هو ما بيخبيش على بابا اي حاجة ... ومافيش في ايده حاجة يقدر يعملها ...وما حدش يقدر يساعدني الا ابويا .

        مها: طيب حتعمل ايهعبدالله: قلتلك ما عرفش انتي ما بتفهميشمها: طيبخلاص ما تتنرفزشعبدالله : ازاي عايزاني ما اتنرفزشمها : حنزلاحيبلك عصير ليمون يهدي اعصابك .. انت ما تشيلش هم بس وربنا حيفرجها من عنده انشاءالله .

        وجات وبسته على جبينه ونزلت تحت جابت ابنها وجابتله عصير ... وطلعتلجوزها في الجناح بتاعهم

        تعليق


        • #49
          وفي لندن ...

          الساعه بقت 4 العصر ..وعبدالعزيز لسة ماجاش .... ياترى راح فين ... قعدت تتمشى في الاوضة ... وهي لسةماتغددتش لغاية دلوقتي .. خافت تتغدى ويجي تتنرفز عليها زي ما حصل على الفطار ... ويعد حوال يساعة دخل عبد العزيز ولقاها بتتفرج على التليفزيون ... ومن غير مايكلمها دخل الاوضة ... يمعت صوت الماية من الحمام ... عرفت انه بيستحمى ...وبعد ماخلص طلع على الصالة وراح عندها وقعد جمبها ... واخد منها الريموت وقعد يقلب فيالمحطات .. وقعدوا فترة ساكتين وما بيكلموش بعض ..

          عبدالعزيز:بقولك ايهياسارة جهزي شنطك عشان حنسافر بكرة حنرجع مصر ..

          سارة لما سمعت الكلام دهنسيت ا نها زعلانة ولفت عليه ...

          سارا: ليه...

          عبدالعزيز وهورافعحاجب: مش ده اللي انت عايزاه .. بكرة ان شاء الله حنسافر ..

          سارا الي انفجعتوبتتلكم في سرها ....(( معقوله معقوله حنرجع مصر ومابقلناش اسبوع ... الناس حتقولعلينا ايه ... اوعى يكون حيطلقني ...بس انا استاهل عشان كل اللي انا عملته ))) قامتوبصوت ضعيف ...

          سارا: انشالله حروح دلوقتي اجهز الشنطةعبدالعزيز: وما تنسيش تجهزي شنطتي معاكيسارا لفت عليه: عايزني اجهزشنطتكعبدالعزيز: ايوة امال انتي بس اللي حتسافري ولا ايهسارااتغاظت منه بس ماتقدرش تتكلم ولا كلمة .

          سارا: طيبعبدالعزيز: ادواتالحلاقه الي في الحمام لا تلمسينهم انا الي حجهزهم...

          سارا: طيبوراحت لاوضتها وهي بتضغط على اسنانها .. قامت تجهز الشنط .. وقعدت تفكر ليهبيعاملني كدة .... لو كان عايزني اجهزله شنطته يطلبها مني بطريقة احسنم نكدة ...مشباسلوب الناهي والامر ... كأني الخدامة بتاعته ... بجد انسان مستفز ....وقعدالشيطان يوسسلها بافكار وحشة ... طيب انا جعانة دلوقتي ... ...مش عايزة اقوله ... ومش عايزة اطلب قدامه عشان ما يفتكرش اني كنت مستنياه ...يووووه ... طب دلوقتي لورجعنا مصر .. حيوديني بيت اهلي ... طب الناس حيقولوا ايه ... ايوة انا طلبت منهاننا نرجع بس ما كانش قصدي ...انا لازم اكلمه دلوقتي واقوله اننا نأجل السفر ...علىالاقل اسبوع .. واصلا ما مرش على جوازنا الا اسبوع وكل المشاكل دي طلعت .. الماللما نكلم سنة ... ايه اللي حيحصل .... كل دى منه اصلا هو ما بيعرفش يتعامل ... قفلتالشنط بعد ما جهزتها ...... وافتركت انها لسة ما خلصتش شرى الهدايا ... خلاص حكملهامن الطيارة ..قعدت على السرير عايزة تروح وتقعد معاه ..قعدت تتفرج على التلفزيوناللي في اوضة النوم لغاية لما نامت ...

          تأخرت سارة على عبد العزيز وما طلعتشمن الاوضة ... قال خليني اروح واشوفها .. ولما دخل لقاها نايمة .. استغرب لس الساعة 5 ونص العصر .. بس هي مانمتش من الفجر ... ولما لقاها نايمة نزل قعد تحت فيالريسبشن .... سارة صحيت بعد ساعتين ومالقيتش حد في الجناح ... اتنرفزت اكتر .... سابني تاني ... هو ليه بيعاملني بالطريقة دي ...هو عايز ايه بالظبط ...يوووووه .... انا حعمل ايه دلوقتي ...خليه هو حر ...وهي في قمة العصبية ... فتح عبد العزيز الباب ... واول ما سمعت سارة صوت الباب عالطول دخلت الحمام عشان تظبط نفسها ... وما يعرفشانها لسة صاحية ... واول ما طلعت من الحمام لقيته قاعد على السرير ..

          عبدالعزيز: كويس انك صحيتي ... كنت حروح اتعشى من غيرك .

          سارااتغاظت يعني ايه كنت حروح اتعشى من غيرك يعني انا اللي حموت عليه .

          سارا: وليه ما رحتش اصلا انا شبعانةعبدالعزيز: ما حبتش اتعشى لوحدي .. بس لوكنتي شبعانة براحتك انا حطلب ليا ..

          سارا : اعمل اللي انت عايزةوخرجت من الاوضة ... قام عبد العزيز اتأكد من انها ميتة من الجوع فطلب اكللشخصين ... بعد حوالي نص ساعة كان الاول وصل ..بدأ بطن سارة يطلع اصوات من كترالجوع وخصوصا انها ما تغددتش ... ومش عايزة تاكل وتهين نفسها قدامه ..قامت تكابروتشوفه وهو بياكل ولا همه... عبد العزيز كان حاسس فيها وقال خليهاعلى راحتها انامامنعتهاش انها تاكل لو جعانة تيجي ...وبعد ما خلص ,,, قام ودخل الاوضة ... كانالوضع ممل للاثنين وكل واد يبين للتاني عدم الاهتمام ....... عبدالعزيز مطنش سارامكابرة ... بعد ما دخل عبد العزيز الاوضة ... قعدت تشوف الاكل اللي فاضل اكتر مننصه وهي عايزة تاكل وخايفة ان عبد العزيز يشوفها....قامت فتحت التلفزيون وطلبت لهافيلم من الافلام المعروضه .....بعد ماخلص الفيلم الي كان بايخ جدا ومش عجبها بس هياتفجرت عليه عند ويبقى حجة عشان ما تدخلش الا وضةولما دخلت الاوضة لقيتالاوضة ضلمة وعرفت ان عبد العزيز خلاص نام .. لغاية امتى حيعاملني بالطريقة دي كأنيحاجة نكرة ومالهاش لزمة ... والله حرام عليه ..وحست انها حتعيط خلاص .. وحست انهامخنوقة .. فردت نفسها على السرير وحاولت تنام .. بس ما قدرتش من الافكار الليمسيطرة على عقلها ... وعمالة تفكر في معاملة عبدالعزيز ليها ... وفي سفر بكرة كمانايوة انا عايزة اشوف اهلي لانهم وحشوني قوووي وفي نفس الوقت مش عايزة اروح بالطريقةدي ... وقعدت تعيط بصوت واطي عشان ما يسعهاش عبد ا لعزيز ويصحى ...

          عبدالعزيز الي كان فارد برضه نفسه على السرير ومش نايم وحاسس بسارة مناول ما دخلت وكان سامع عياطها .. وكان نفسه يهديها بس هي ما تستاهلش ...عشان تعرفمين الراجل هنا ومين اللي كلمته بتمشي ... وخليها تتأدب وتعرف ازاي تكلمني ...لفللجهة اللي فيها سارة .. وسارة تجمدت في مكانها .. كانت فاكرة انه صحي ... وماتعرفش انه اصلا ما نامش ... ووقفت عن العياط .. وارتاحت لما شافته لسة نايم وماصحيش ...حاولت تنام مرة تانية بس ما قدرتش .......

          عبدالعزيز: لو مش عايزةتنامي قومي بدل الحركة اللي عمالة تتحركيها كدة على السريرسارا هو عايزايه ده .. هو ايه اللي قومي اصلا ...

          سارا: اسفه بسحرانه...

          عبدالعزيز: حرانة ومتغطية بالبطانية ديه ... شيليها من عليكيوحتبردي وبعدين تتغطي بيها تاني ...

          سارا: لا خلاص ..

          عبدالعزيز : طيب خلصنا .. وبطلي حركة خلي غيرك ينام ...

          سارا: انت ليه بتكلمنى بالطريقةدي ...

          عبدالعزيز: سارة الله يخليكي ماليش نفس اتكلم لما نصحى بكرة انشاءالله قولي اللي انتي عايزاه .

          سارا اتغاظت من كلامة بجد ... هو ليه كدةوقامت من السرير وراحت عالطول على البلكونة ... حسيت ا نها مش قادرة تستحمل ودموعهامش عايزة تقف ..انا حياتي بقت عذاب ... عبدالعزيز حس انه زودها قوووي معاها ...والانتقام زاد قوووي .. واصلا هي لسة صغيرة ودلوعة والمفروض اراعيها شوية .. وواضح انها ما كانتش عايزة تتجوزني وان الموضوع مش سهل عليها ... ياربي ايه الليحيحصل لابويا لما يعرف بخلافتنا انا وسارة .. انا خايف عليه من الصدمة .. اخافيحصله حاجة... قام عبد العزيز من السرير وراح للبلكونة ..

          سارة حست باديهعلى كتفها وبيططب عليها ... نزلت راسها ودموعها ماليا وشها .. قام عبد العزيز ورفعوشهها بايده وايده التانية لسة بططب عليها .. مسح دموعها باديه ... وقعدت فترةسرحانة في عين عبد العزيز وهو كمانعبدالعزيز: انتي ما تبقيش حساسة على كلحاجة تعيطي ...

          هنا سارة بدأت ترجتف مرة تانية لما سمعته وهو بيكلمها بحنية ... وما قدرتش تمنع دموعها تنزل من جديد .. وبجد صعبت عليه قوووي ...

          عبدالعزيز:خلاص ياسارة ما ينفعش كدة على اي حاجة تعيطي .. يعني العياط دىكله عشان قلتلك ما تتحركيش ... خلاص يا ستي اتحركي براحتك ...ولا يهمك طظ فيا وقعديبتسم ..

          سارا: وهي بتبتسم وهي بتعيطعبدالعزيز: طيب ليه بتعطيدلوقتيسارا وهي لسة بتعيط : بس.......

          عبدالعزيز ماقدرش يمسك نفسهقام وحضنها ... واخذ يهديها ...سارة من غير قصد حضنته جامد كأنه حبل النجاة الليبدور عليه من زمان ... كانت نفسها تحس بالحنان دى من زمان ......عياطها زاد ...عبدالعزيز كان بيمر ايده على راسها وظهره ويحاول يهديها ..... بعد ما هديت استوعب سارةالموقف ... استوعبت سارا الموقف وعلى طول انسحبت من بين اديه ووشها احمر ... اول ماشافهاعبد العزيز اللي عملته قعد يضحك بصوت عالي ..

          عبدالعزيز: ياااااااه كلدى كسوف منيسارة اللي كانت لسة ماكسوفة ..

          عبدالعزيز وهو يبتسم لهابحنان: ما تتكسفيش على فكرة انا مش غريب انا جوزك ... يالا ندخل بقى جوة عشانالدنيا برد والبيجامة اللي انتي لابساها خفيفة .... يالا ادخلي عشان ماتبرديش
          .....
          ومسكها من ايده ودخلها جوة .. كانت تحس براحة غريبة ... الحمدلله عبد العزيز صالحها ...

          عبدالعزيز: خلاص من الليلة حتبقي مراتي بمعنى الكلمة ..

          تعليق


          • #50
            يا رب تعجبكم واستنو باقى الحلقات

            تعليق


            • #51
              انت عاملة أسلوب تعذيب مميز:sm192:
              حطيلنا النهاية وخلاص :sm189: لكن حقيقة القصة مميزة جدا
              مشكووورة
              لا تتأخري في وضع الحلقة الأخيرة

              تعليق


              • #52
                :
                sm195:
                يظهر انك نسيتي ان تضعي حلقة اليوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                خير
                :sm196:

                تعليق


                • #53
                  الحلقة ا5

                  عبدالعزيز: سارة يالا اصحي بقى ... اتأخرنا قوي في النوم ..

                  سارا: امممم ...عايزة اناااااام

                  وغطت وشها بالبطانيه ...ابتسم عبدالعزيز من حركتها الطفوليه ..وسحب البطانيه منها جامد....
                  على طول تقوم سارة واول ما فتحت عنيها لقيت عبد العزيز قدامها احمر وشها وسحبت البطانية من جديد .

                  عبدالعزيز: يالا بقى ياسارة بطلي دلع ...

                  سارا: هي الساعة كام دلوقتي ؟؟

                  عبدالعزيز: الساعة 11 ونص الظهر...

                  سارا: ياااااه دى انا نمت كتير قووووي

                  عبدالعزيز ببتسامه ملتويه :لا انت ما نمتيش كتير ولا حاجة انت ناسية ان انبارح ما نمتيش الا بعد الفجر ...

                  احمر وش سارا مره ثانيه وقامت على طول وراحت للحمام ....

                  عبدالعزيز قام يضحك ..حلوة قوووي لما بتكون مكسوفة ... عبد العزيز صاحي من الساعة 9 الصبح وكان طول ما هو صاحي كان يتأمل وش سارة ... بدأ شعور الاعجاب والانبهار يظهروا على عبد العزيز .. وفسر الشعور ده على اساس انه عطف منه مش حاجة تاني ..

                  لانها صعبت عليه اليومين اللي فاتوا ... خرجت سارة من الحمام وشعرها على كتفها .. كان شكلها حلو قوووووي ...

                  سارا: انت فطرت يا عبد العزيز ؟؟

                  عبدالعزيز بابتسامه : لاء مستنيكي

                  سارا: يووه اكيد فطار الفندق خلص موعده دلوقتي

                  عبدلعزيز: عادي نقوله يجبولنا الفطار لغاية الجناح هنا

                  سارا: عادي يعني ؟؟؟

                  عبدالعزيز: اكيد طبعا عادي ... انت عايزة حاجة غير كدة ؟؟

                  سارا: مش عارفة المهم اني جعانة جدااااااا

                  عبدالعزيز: اممم اوكي...

                  وراح للتليفون وطلب لهم فطار وعصير ...

                  بعد ما جيه الفطار .. سارة ما اكلتش الا قطعة توست محمصة ودهنتها زبدة ... وشربت معاها عصير ...

                  عبدالعزيز: دا اللي جعانة ... حموت من الجوع ... هي دي العينات اللي انت بتكليها
                  ...
                  ابتسمت سارا لعبد العزيز .. النهاردة هي مبسوطة .. وتحس انها خلاص فتحت صفحة جديدة مع عبد العزيز ..واكيد معالمتها حتتغير معاه من النهاردة ..وهو كمان اكيد حيغير معاملته معاها.

                  عبدالعزيز: طيب يالا بقى خلصي فطارك وقومي البسي عشان النهاردة حنسيب الفندق ..

                  اتصدمت سارة .. هو لسة مصمم اننا نرجع مصر.... طيب واللي حصل انبارح ... كان ايه ...حنانه ومعاملته اللي غيرها معاها ... ازاي يعمل كل دى وهو برضه لسة مصمم على اننا نرجع مصر ...اتغير مزاج سارة واتعكننت وعبد العزيز لاحظ تغير وش سارة ... ..وابتسم بمكر ....

                  سارا: انشالله حجهز نفسي .. اصلا الشنط جاهزة

                  عبدالعزيز: طيب كويس ... حنسيب الفندق الساعة 1 .. وتأكدي انك ما نستيش حاجة...

                  سارا وهي متعكننة : طيب ...

                  واتسدت نفسها عن تكملة فطارها ... وقامت ..

                  عبدالعزيز: ليه ما كملتيش فطارك .؟؟

                  سارا: لاء خلاص شبعت
                  ...
                  عبدالعزيز: براحتك ..

                  راحت سارا تشيك على الشنط ولما تأكدت انها ما نسيتش حاجة بعد ما فتحت الادراج ...
                  وكل حاجة .. وبعد ما لبست وجهزت راحت الصالة ...

                  عبدالعزيز:ياااا ه خلصتي خلاص ولبستي كمان ... دي لسة الساعة 12 ونص دى انتي شكلك مستعجلة قوووي ..

                  سارا: لالا ما هو يا دوب ماهو انت دلوقتي حتنادي على العامل عشان يشيل الشنط ...

                  عبدالعزيز: ايوة صح عندك حق ... انا حروح اتأكد من الحاجات بتاعتي ...

                  ولسة بيقول رجع وقال لسارة : اه صحيح يا سارة وشنطتك اللي ضاعت منك ؟؟

                  سارا: ما هي خلاص ضاعت .. اصلا مافهاش حاجة الا بطاقة الفندق وبرفان وشوية مكياج 0 باوند بس ..

                  عبدالعزيز: يعنى ما فهاش بطاقات مهمة ؟؟

                  سارا: لاء كنت ناسية محفظتي هنا الحمد لله

                  عبدالعزيز: طيب كويس .

                  تعليق


                  • #54
                    جيه العامل وشالالشنط والاكياس ..وراحوا ركبوا الليموزين بتاع الفندق ... ومشيت السيارة وطول الوقتوسارة مضايقة قوووي ... مش عايزة ترجع دلوقتي مصر هي ما صدقت ان الامور بقت كويسةمع عبد العزيز ...عبد العزيز اللي كان عارف سارة بتفكر في ايه دلوقتي ..وفرحان وهوبيلعب باعصابها كدة ... وقفت السيارة ونزل منها عبد العزيز ونزلت سارة .. لاحظت انالمكان اللي وصلوا ليه دى مش المطار ... اكتشفت انها محطة القطر ... لفت على عبدالعزيز وبتبصلة بنظرة استغراب ...

                    سارة وهي عاقده حواجبها : احنا في محطهالقطر ..؟؟؟؟عبدالعزيز: ايوة انا عارفسارا: ليه؟؟عبدالعزيز: لاننا حنسافر عن طريق القطرسارا : والطياره..؟؟عبدالعزيز:مش انت بتخافي من الطيارة قلت نسافر بالقطر احسن ......وابتسم لها ..

                    سارا زاد استغرابها. : ازاي يعني ؟؟عبدالعزيز: يعني ايه ازاي يعني ... .؟؟سارا: بس...بريطانيا جزيره .وازاي حنروج مصر عنطريق القطر ... انت بتضحك عليا يا عبد العزيز ...!!!!!!!

                    عبدالعزيز: ههههههههههههههه هه .....يعيني عليكي يا سارة بجد ضحكتيني من زمان ما ضحتكش كدة...

                    سارا وهي متنرفزة انا بتكلم بجد : اعتقد اني ما بقلش نكتة ..

                    عبدالعزيز وهو لسة بيضحك: لا بس ما كنتش اعرف انك عارفة جغرافية بالشطارةدي
                    ..
                    سارا: والله دى اللي دراسناه في المدرسة ...

                    عبدالعزيز بعفويه: يا عمري في قطار يوصل بين باريس ولندن بيمر تحت الماية ....

                    سارا باستغراب : باريس..ليه هو احنا حنروح باريسعبدالعزيز: ليه هو انت ما تعرفيش ان احناحنروح باريسسارا: وحعرف منين ان شاء الله حخمن ... واصلا انت كمان ما قتليشاحنا حنروح فينعبدالعزيز: طيب انتي كنتي فاكرة احنا كنا حنروح فين؟؟سارا: ماعرفش..

                    عبدالعزيز: طيب وليه ماسالتنيش ... ولا انتي كنتفاكرة اننا كنا حنرجع مصر ؟؟سارة وشها احمر واتقلب ...

                    عبدالعزيز: هههههههههه ..ااااه عشان كدة كنتي مضايقة لما قلتلك جهزي الشنط عشان حنسيبالفندق
                    .
                    سارا: لا بس...

                    عبدالعزيز: هههههه خلاص ولا يهمك ماتخافيشانا كنت ناوي اوديكي باريس .. ومخليها مفاجأة ايه رايك بقى يا ستي ...

                    سارا: تعرف اني كان نفسي ازور باريس وخصوصا برج ايفل ..وديزني لاندعبدالعزيز رفعحاجب : عايزة تروحي ديزنى؟؟سارا: ايوة ... مش دي بتاعت الاطفال .. اصحابيراحواها عادي يعني ... في حاجة ..

                    عبدالعزيز وهو بيبتسم ... بس انا اعتقدانك كبرتي على الحاجات دي ...

                    عبدالعزيز: ولا يهمك يالا نركب القطر عشان مايروحش عننا .. وبعد ما قطعوا التذاكر .. فضلوا ماشين عشان يروحوا للقطر ... وهمابيتمشوا ...

                    سارا: عبد العزيزعبدالعزيز: نعمسارا: انتبتقول ان القطر بيمر تحت المايةعبدالعزيز:ايوةسارا: يعني حنشوفالسمكعبدالعزيز: هههههههههه ...لالالا حنمر في نفق ..

                    سارا: طيبالنفق ده مش خطير يعني ممكن ينفجر من ضغط الماية ..

                    عبدالعزيز: سارا اللهيهديك ما تفضليش خايفة من كل حاجة كدة .. وماتخافيش يا ستي مش حينفجر من ضغط المايةولا حاجة .. وعلى فكرة هي كلها ساعتين او 3 بالكتير ونوصل ان شاء الله ...

                    سارا: انشالله
                    ...
                    بعد ماخلصوا اجراءات .... قعدوا في قاعهالانتظار ...

                    سارا: عبدالعزيز...

                    عبدالعزيزالي كان يقلب في كتيبسياحي عن فرنسا: نعمسارا: لا خلاص..

                    عبدالعزيز رفع راسه من الكتيبوقام يبصلها قوووي وباستغراب : في حاجة عايزة تقوليها .؟؟سارا: امم.. لوانفجر النفق حيدخل الماية للقطر وحنموت مش كدة ..؟؟؟عبدالعزيز الي انبسطعلى خوف سارا الطفولى :اكيد حنموتاتقلب وش سارة اللي ما كانتش متوقعةالاجابة وقامت من غير شعور ...

                    سارا بصوت شوية عالى: لا خلاص مش لازم نركبالقطر نركب الطيارة ارحمعبدالعزيز ماقدرش يمسك نفسه وانفجر من الضحك ...حست سارا بطفوليه حركتها واتكسفت وقعدت ...

                    عبدالعزيز وهو يضحك: طيب مشخايفة ان الطيارة تقع ؟؟سارا: ااااايه ... طيب خلاص ليه ما نسافرش بالسفينة؟؟؟عبدالعزيز: وما تخافيش انها تغرق ...

                    سارا : لابس...

                    عبدالعزيز: خلاص ياسارة ... ما تخافيش انا معاكي ومش حسيبك وحخلي باليمنك وربنا هو اللي بيستر ... وده وعد مني ..

                    سارا: وعد..

                    عبدالعزيزابتسم بحنيه: ايوة وعد..

                    ردت عليه سارا باحلى ابتسامه .. وعبد العزيز بيتكلمفي سره ... ياسلام على الانسانة دي خلتني اتعلق بيها من حركاتها البريئة دي ...

                    عبدالعزيز: يالا ياسارة عشان بينادواووقف وشال الشنط اللي ماتحطتش مع شنط العفش .. ومشيوا وراحوا يركبوا القطر .. وهما لسة بيركبوا الا وسارةمسكت ايد عبد العزيز ... اللي استغرب من تصرفاها .. بس فسرها على اساس انها خايفة .....قام وضغط على اديها كانه بيطمنها ... ركبوا القطر وايد سارا في ايد عبدالعزيز ... بعد ما قعدوا مشي القطر اطمنت سارة وارتاحت .. كان القطر ماشي عادي ولا حسواانهم اصلا تحت الماية ... راحوا للمطعم اللي في القطر وتغدوا ... بعدين رجعوا وقعدتسارة جمب الشباك تتأمل الطريق خصوصا ان القطر خلاص وصل فرنسا وبقيت تشوف المناظرالريفية من الشباك ... عبد العزيز كا بيقرا في الجريدة وسايب سارة تتأمل ...


                    في مصر ..وتحديدا في بيت شوقيبعد ما خلصوا عشى .. كانت كريمةقاعدة جمب جوزها شوقي ومعهاهم تامر ومها مرات عبدالله .

                    ام محمد:بقولك ايهيا مها هو فين عبدالله انا مشفتهوش النهاردة .

                    مها: معلش يا طنط هو اتصلبيها وقالي انه حيتعشى برة .

                    ابو محمد:مش عارف الولد دى ماله بقاله يومين مشطبيعي ومش عجبني .. حاسس انه فيه حاجة ؟مها بارتباك: لا يا عمي مافهوش حاجةبس ارهاق من الشغلابومحمد: وايه اخبار مشروعة ده بتاع السيارات .

                    مها: معرفش يا عمي اصله ما بيتكلمش معايا في خصوص الشغل ..

                    اممحمد: ربنا يهديه كان ماله بس لو اشتغل مع ابوه في الشركة ... مش كان احسنله .

                    ابو محمد: سيبيه على راحته يا كريمة .. هو عايز يجرب مع نفسه خليه يجربوهو عارف لو احتاجني في اي وقت انا موجود ومش حقصر معها .

                    مها: اه بجد ياعمي ياريت تتكلم معاه تاني بخصوص الموضوع دى ..

                    ابو محمد: ليه هو شغله مشماشي ولا ايه .. ولا هو للي موصيكي تقوليلنا ؟مها: هاه ..لالا يا عمي اناكنت بقترح بس اقتراح .....

                    ابو محمد سكت لانه حاسس ان ابنه في ورطة ومش عايزيتكلم وخلاه براحته لغاية لما يجيله ويتكلم معايا ...
                    وفي نفس الوقت رن التليفونوكان تامر قاعد جمبه ..

                    تامر : الووووووفوزيه: السلام عليكم .. ازيك يا تامر عامل ايه .. ام محمد موجودة ؟؟تامر : ايوة اقولها مين؟فوزيه: قول لها ام عمر....

                    تامر : اهلا ازيك يا طنط عاملة ايه .. معلش ما خدش بالي من الصوت واخبار عمي ا يه ؟فوزيه: الحمد لله كلهم بخير .. ماشي يا عم ولا يهمك ... ماما موجودة ؟تامر: هههههه ايوة يا طنط لحظة واحدة .

                    ام محمد: مين يا تامر .....

                    تامر : دي طنط ام محمد ...

                    وقعدت ام محمد تتكلم مع ام عمر ويرغوا شوية ..

                    ابو محمد: خيريعني يا تامر مش عوايدك ايه اللي مقعدك في البيت لغاية دلوقتي ..

                    تامر : لاابدا بس انا زهقت من اللف طول النهار وكمان اصحابي مش لقين حتة يروحوها فقلنا نريحالنهاردة واقعد معاكم في البيت واونسكم .

                    ويدخل يوسف جري على حضن جده ..

                    مها:يوسف شوية شوية على جدوابو محمد: هههههههه خليه يدلع ...دىابن الغاليتامر : ياعيني يا عيني .. واحنا ما لناش نصيب من الدلع ده .

                    ابو محمد: اتجدعن انت واتجوز وجيب عيال وشوف انا حعمل معاهم ايه .

                    سلمان: لالا انا لسة صغير على الجواز ده مسؤولية وهممها: انت مشصغير اللي في سنة اتجوز وبقى عنده عيال ..

                    تامر : خلاص يالا دوريلي علىعروسة وانا موافق .

                    مها: ليه هو انا مجنونة اشوفلك عروسة .. عشان تطلع فيهاالقطط الفطسانة ..لا يا سيدي يفتح الله خلي طنط تدورلك وتشوفلك ...

                    مها كانتهي وتامر ناقر ونقير لان قبل ما يكون تامر اخو جوزها هو ابن خالتها في الاول ... وعشان كدة واخدين على بعض ..

                    تامر : امي اللي تختار ااااه يبقى كاني ومانيومش حنخلص ...

                    تامر : تعالى يا يوسف في حضن عمو .

                    يوسف وهو في حضنجدة : لالالاتامر : تعالى انا عندي شوكلاتة .

                    يوسف : ديدددو انا .. شوكلا ...

                    شوقي : من عين جدو .

                    لف يوسف على عمه تامر : ديددو يددديب ... شوكلا .

                    تامر : اتنيل وانت ولد رزل كدةمها: حرام عليك ابني مشرزلتامر : ودلوع كمان ..

                    ابو محمد : ربنا يهديك يا تامر امتى حتكبربقى ..

                    تامر : ايه يا بابا شايفني عيل ...

                    شوقي : مش انت اللي عاملعقلك بعقل يوسف ...

                    وفي نفس الوقت خلصت ام محمد كلام مع ام عمر ...

                    مها: اخبار بيت عمي صلاح ايه ؟ام محمد: الحمد لله كلهم بخيروبيسلموا عليكمتامر : واخبار سارة السوسة ايه ما بتتصلش بيهم مقاطعاهم زيما مقاطعانا .

                    شوقي : بس يا ولا ما تتكلمش على اختك بالطريقة دي .. و اختكمش مقاطعانا اختك عروسة ..

                    ام محمد : اه صحيح سارة راحت فرنسا
                    .
                    مها : ليه مش انتوا قولتوا حتروح لندن بس .

                    تامر :هههههه وعملتها بنت امها ولفتعقل عبد العزيز .. والله شكلها حتطلع زي امها بالظبط ..

                    ام محمد : ومالهاامها يا ولا ماتلم نفسك انت مالك النهاردة طايح في الكل كدة .

                    تامر : لاابدا ولا حاجة اصل بابا ما بيرفضكيش طلب .

                    ابو محمد: طبعا امك دي غاليةعلينا كلنا .

                    ابو محمد : انا سامعك بتقولي دكتورة خير ان شاء الله في حاجةولا ايه .

                    ام محمد: لا ابد بس رهف اتقبلت في الجامعة والحمد للهفيالوقت ده تامر فتح ودانه على الاخر ..

                    مها: ليه هي دخلت طب..؟؟اممحمد: لا مش طب .. بس فوزية بتقول صيدلة ؟مها: طيب كويس ..ربنا يوفقهاان شاء الله .

                    ابو محمد : ربنا يوفقها ان شاء الله

                    تعليق


                    • #55
                      عاوزه اقولكم على حاجه بم ان القصه مش مصريه فهتلاقو الاسامى متلغبطه شويه يا ريت بس تركزو ومش هتتعبو

                      تعليق


                      • #56
                        الحلقةا6


                        دخل عبدالله اللي كان شكله متغير قوووي .. وشكله تعبان علىالاخر.

                        عبدالله: السلام عليكم .

                        وجيه عند امه وباس ايديها وراسهاوراح عند ابوه برضه وباس ايده وراسه ..واول ما شافه يوسف نط من حجر جده وراح في حضنابوه .. ابوه باسه وشاله ...

                        عبدالله : عن اذنكم يا جماعه ..يالله مها تعاليعلى فوق تصبحوا على خيرابو محمد : انت لسة جاي يابني ماتقعد معانا شويةعبدالله: معلش تعبان يا بابا انا صاحي من الفجر ..

                        ام محمد:انت كويسيابني .. وشك مش عجبني ... انت حاسس بحاجة ؟عبدالله: لا ابد بس ارهاقالشغل...

                        تامر : الا قولي يا عبد الله ايه اخبار مشروعك الجديد .

                        عبدالله من غير مايلف على تامر : كويسوخرج من الصالة وطلع الاوضةبتاعته ولحقته مها ..

                        مها: تصبحو على خير يا جماعة ..

                        ابو محمد : وانتم من اهل الخير
                        ....
                        تامر : هو ماله يا ماما .. والله الواحد بيندم انهيسأله على اخبارهام محمد: انت ما سمعتهوش بيقولك تعبان ..

                        موبيل رنرنة وقفل ... طيب يا جماعة انا حخرج شوية وراجع .. عايزين حاجة
                        ..
                        ام محمد: رايح فين انت كمان .

                        تامر : عندي شغل رايح لمشوار وحخلصه واجي .

                        اممحمد: ماتقعد معانا ...

                        تامر : ان شاء الله الايام الجاية كتير حبقى اقعدمعاكم لغاية لما تزهقوا مني ...

                        ام محمد: هو مين اللي كانبيرنلك
                        ...
                        تامر : ده واحد صحبي اكيد عايز يتكلم
                        ..
                        ام محمد : طب ليهعملك رنة وقفل ...

                        تامر : اكيد ماعندهوش رصيد يتكلم ... يالا بقى عشان عايزاخرج ....

                        وخرج من البيت وركب سيارته ... وطلع موبيله ...واتصل على الرقماللي اتصل بيه من شوية ... وطلع صوت انثى بدلع متصنع ... اهلا بحبيبي .

                        تامر : اهلا دلال في ايه عندك رنيتي رنة وقفلتي ليهدلال: اعمل ايه رصيدي خلصتامر : عايزاني اشحنلك ؟دلالا: لالا مش عايزة اتقل عليك ... شكرا .

                        تامر : اخص عليكي برضة انتي دلال حبيبتي ... ازعل منك لو قلتي كدة تاني .

                        دلال: اوكي لو كنت مصممتامر : دقيقة يا حياتي معايا ويتنج حردعليه وحتصل بيكي تاني .

                        خلى دلال على الانتظار ورد على اللي بيتصل بيه لقاهالمى ... يالله مالكم كلكم اتصلتوا النهاردة ...

                        تامر : اهلا اهلا .. عاملةايه يا حياتي .. فينك من زمان ...

                        لمى: زعلانه منك قوووي .. ليه ما تصلتش بياولا تسأل عليا .. ودلوقتي مين معاك على الخط .

                        تامر : وليه بتسألي .. وبتحققي معايا اني ما بكلمكيش كمان .

                        لمى: لا يا حبيبي انا واثقة فيك ..

                        تامر : امال ايه ...وعمالة تتقلي عليا ومش عايزة تخرجي معايا ..

                        لمى: صعبة قووي يا تامر .. انا نفسي بس ما اقدرش .

                        تامر : طب ازاي بتقولي انكبتحبيني ... اللي يحب برضه يعمل كدة في حبيبيه .

                        لمى: خلاص اوكي انا موافقةبس نخرج في مكان عام ...

                        تامر : انتي بس حددي المكان وانا حروح عالطول ...

                        لمى: بقولك ايه في نهاية الاسبوع بنات خلتي حيجولنا وامي بتوافق ان انااخرج معاهم واول ما يجوا حقولك نطلع فين اتفقنا ..

                        تامر : خلاص اتفقنا ..زربنا يصبرنا لغايةلما يحي نهاية الاسبوع ... بقولك ايه يا لمى انا صحبي علىالانتظار واتأخرت عليه تلاقي خلاص استوى .. اقولك باي يا حياتي ...

                        لمى: اوكييالا عشان مااطولش عليك ... باي .

                        تامر : استني انتي ما نستيش حاجة ...

                        لمى: ايهتامر: ما فيش تصبح على خير يا حبيبي .. يا عمري ...

                        لمى: ههههههه...وانا افتكرت حاجة مهمة
                        .
                        تامر : كدة تزعليني ...

                        لمى:ولا تزعل يا حبيبي ... تصبح على خير يا عمري ...مش بس يا عمري .. انتحياتي كمان ..

                        تامر : هههههه .طيب يا حياتي ..

                        لمى : طيب واناتامر : لا حقولك لما نخرج مع بعض في نهاية الاسبوع ....

                        مى بزعل : اوكي يالا بايوقفل الخط مع لمى ولسة حيرجع لدلال لقاها قفلت .. مش مستاهلاني اتصل بيها اصلاانا مش طايقها .. هي اكيد كانت متصلة عشان اشحنلها رصيد ... تامرمع ا نه لعبي وبتاع بنات بس عمره ما وعد بنت بالجواز ابدا الا مى اللي كانت بتحبهبجد مع انها عارفة انها بتتسلى مع تامر .. بس هي حاطة في بالها انها تقدر تخلي تامريحبها ويتعلق بيها .. بعد ما قفل التليفون راح لصحابه في الكافي .. وفضلوا سهرانينلغاية الفجر .. وبعدين راح يصلي الفجر ورجع البيت ونام ...

                        تعليق


                        • #57
                          حن في انتظار الحلقه الرابعه اختنا مشتاقه علقتينا ورحتي.:sm175:

                          تعليق


                          • #58
                            انتيبيوتيك احنا وصلنا للحلقه 16 ازاى مش قريتى الحلقه الرابعه؟؟؟؟؟؟؟؟

                            تعليق


                            • #59
                              غاليتي طولتي الغيبة

                              :sm170::طولتي غيابك علينا يا غاليه:sm199:
                              وييييييييييين؟ :sm177:حابين نعرف التكمله:sm174:]

                              تعليق


                              • #60
                                وفي الطرفالتاني ... وفي القارة الاخرى .. وبلد تاني ... كان الثنائي سارة وعبد العزيز ... وصلوا فرنسا من ساعات ما خدوش جناح لانالفندق كان مليان على الاخر خدوا اوضة ...كانت سارة تعبانة جدا من الرحلة ..مع انهم وصولا تقريبا قرب المغرب ...انتظرواغروب الشمس عشان يصلوا المغرب وناموا .. وفي اليوم التاني ... عبد العزيز قرر ياخدسارة لبرج ايفل ... اول ما خلصوا فطار خرجوا من الفندق .. ما حبوش يركبوا سيارة .. مع ان شوارع باريس احسن من لندن من ناحية الزحمة ... فضلوا ماشين جمب النهر .. عبدالعزيز اخر مرة زار باريس من حوال ي 7 سنوات عشان كدةمش عارف كل الاماكن اللي فيها.

                                سارا: دلوقتي حنروح برج ايفل ازاي انت عارف الطريق ؟عبدالعزيز وهوبيشوف الكتيب السياحي الي عنده لا ماعرفش بس خلينا نتبع اللي مكتوب في الكتيبوان شاء الله حنوصل .

                                سارا: طب ما تيجي نسأل الست اللي واقفة دي شكلهاعربية؟؟عبدالعزيز: لاء مش محتاج حنعرف ان شاء الله .

                                سارا:اسأل مش حتخسرحاجة ..

                                عبدالعزيز: مش عايز اسال ليه انت تعبتي من المشي ؟سارا: لاءانا ماتعبتش .. بس لو سالنا احسن .

                                عبدالعزيز: لو عايزة تسألي انت اسألي ...

                                سارا: عادي يعني مش حتزعل ؟؟عبدالعزيز: لالالاء عادي وحزعل منايه ....

                                سارة راحت للست اللي ماكانت بتجر عربية صغيرة فيها طفل في الشهورالاولى وجمبها بنت عمرها 4 سنين .
                                سارا: السلام عليكم ...

                                لفت عليها الستوابتسمت ..

                                المراءه:وعليكم السلام ..

                                سارا: الاخت عربيهصح..

                                المراءه : ايوة من الجزائر..

                                سارا: اهلا بك .. انا سارا منمصر..

                                ومدت ايدها وسلمت عليها ...

                                المراءه: اسميلبابه..

                                سارا: حبيت اسالك تعرفي ازاي نروح برج ايفل بالظبط ؟لبابه: انا متاسفه ..انا معرفش عربي قوووويسارا: ooh sorry…I want to ask you about Eiffel Tower... Do you knowwhere it is exactly??

                                لبابه وتبتسم بخجل: انا متاسفه ... اعرف فرنساوي انجليزي ماعرفش ...

                                سارا الي احتارت معها عربيهومات عرفش عربي ولا حتى انجليزي ...طب اعمل ايه دلوقتي .....

                                سارا: برجايفل..

                                لبابه: اهه برج ايفل ماذا..

                                سارا قلبتها عربي فصحه يمكن تفهمعليها : اين هو؟؟لبابه : فرنسا..

                                سارا : لالا .. اين يقع .. اريدالذهاب اليه ..

                                لبابه تلف راسها انها مش فاهمه بالضبط : ماذاساراوهي تشر بايدها : برج ايفل فييين ..

                                وتاشر انها تمشى: انا اريد الذهاب ايه ..

                                لبابه : اهه ..عرفت ..عرفت برج ايفل ..وقامت تفكر بكلمه تقولها ..

                                لبابه: امم خلفى..

                                سارا فهمت عليها يعنى تعالي معايا وانا حوصلت ..لفت على عبدالعزيز..شافت ه ميت من الضحك ..

                                سارا: اشوفك مبسوط يعني .

                                عبدالعزيز وهوه يضحك: والله من زمان ما ضحكتش نفسي تشوفي نفسك وانتيبتتكلمي معها وتشاوريلها باديكي كأنك بتكلمي وحدة طارشة ....

                                سارا : طب اعملايه مش فاهمة عربي ولا انجليزي .. تعرف انها جزائرية وما تعرفش عربي ...

                                عبدالعزيز: ايوة اصل في جزائريين كتير وليبيين ومغاربة هنا في فرنساوبيعرفوا فرنسي اكتر لغة ..

                                سارا وهي عاقده حواجبها: طيب وايه اللي جابهمهنا ...

                                عبدلعزيز: الاستعمار .. مش فرنسا استعمرت اغلب دول شمال افريقا ..منهم من هاجر واخذ الجنسيه الفرنسا ..

                                سارا: طيب همامسلمين..

                                عبدالعزيز: ايوة اكثرهم مسلمين بالاسم..بس عندهم غيره قويه علىالاسلام لدرجه ما تتوقعينها ..

                                سارا: ازاي غيرة وهما ما بيلبسوش الحجاب ولاحتى لغتهم اللي هي لغةالقران ما يعرفوهاش
                                .
                                عبدالعزيز: مش شرط ... الغيره الياقصدها هي انهم مايرضوش حد يغلط على الاسلام مهما كان حتى لو موتوا نفسهم ودافعواعليه .

                                سارا: غريبه ..

                                طبعا طول الوقت وهما ماشين ورا الستوهماعمالين يتكلموا ... والست كل دقيقة تلف وراها وتشوفهم وتبتسم ليهم .. وفي الاخرالحمد لله وصلوا البرج .... لفت عليهم لبابه وابتسمت يعني كأنها بتقولهم احنا وصلناخلاص ..

                                سارا ردت لها الابتسامه : شكرا لكي .....

                                ولبابة قامت تاشيرعلى عبدالعزيز وتقول كلام مش مفهوم ..وتاشر على اصبع يدها ..فهمت سارا انها قصدهااذا عبدالعزيز جوزها..قامت طلعت لها الدبله.. ابتسمت لبابهلبابه: مبروك..

                                سارا: الله يبارك فيك ..

                                لبابه: السلام عليكم..

                                سارا: وعليكم السلام ...

                                ومررت يدها على راس بنت لبابه ... وفضلت تبتسم ليهالغاية لما مشيت ..

                                عبدالعزيز: يا عيني تعبناهاسارا: ايوة والله .. بجد شعب طيب ... بس نافصهم حاجة .. انهم يعرفوا عربي ...

                                عبدالعزيز: هههههههههه ..وليه طيب..

                                سارا: يعني ايه رايك انتعبدالعزيز: طيبيالا نقطع التذاكر عشان نطلع لفوق البرجسارا: ليه هو كمدور..

                                عبدالعزيز: 3 ..بس احلى دور الاخير
                                ...
                                سارا: اوكي خلاص ...

                                وراح عبدالعزيز وقطع تذاكرعبدالعزيز: يالا تعالي دلوقتي وانتنشيطة كدة ....

                                سارا: طبعا نشيطة
                                ...
                                عبدالعزيز: عشان احنا حنطلعبالسلم لان ما فيش اسانسير
                                ...
                                سارا وهي فاتحه بوئها : انت بتتلكم بجدلالالالا انا ما قدرش مافياش نفس ...

                                عبدالعزيز: هههههههههه مش انت لسةبتقولي انك نشيطة
                                ....
                                سارا: لا بجد ياعبد العزيز ما اقدرش .. خلاص مش لازمنطلع ..

                                عبدالعزيز: معقوله يعني نيجي فرنسا وما نطلعش البرج .

                                سارا: مش مهم يعني ركبي حتوجعني طول عمري عشان طلعت البرج دى ...نبقى نطلع في مصر برجالقاهرة ونقول ا نه ايفل هههههعبدالعزيز: دى انت لسة صغيرة امال لما تكبريحتعملي ايه ..

                                سارا: مش عايزةعبدالعزيز: طيب خلاص يا كسلانة حنطلعبالاسانسير .. وامري لله .

                                سارا: هههههههه .. يعني فيه اساسنير وبتضحك علياوتقولي نطلع بالسلم عايز تقطع نفسي مش كدة ...

                                عبدالعزيز: كنت بشوف قوةتحملكبعد ما طلعوا البرج وخلصوا وكان المنظر روعة من فوق ..وشافواباريس كلها من فوق وكان المظر يجنن وخصوصا منظر النهر والجسور اللي تمر فوقه .. وبعد مانزلوا راحوا للاكشاك اللي بتبيع تحف وهدايا عشان يشتروا هدايا ..واشترت سارةتحفة صغيرة عبارة عن علبة زجاج ودواها برج ايفل ... واشترت خواتم واشترت لعبدالعزيز لعبة صغيرة لمي بنت عمر اخوه ...

                                بعد كدة قاموا وتمشوا في الحديقةاللي تحت البرج وكان هناك رسامين يرسموا الناس ..

                                سارا: تعرف يا عبد العزيزان ميرنا بترسم احسن منهعبدالعزيز: دول رسامين محترفين يقدروا يرسموكي فيربع ساعةسارا: بجد بيعرفوا يرسموا بسرعة كدةعبدالعزيز: بقولك ايهياسارة مش عايزة تتغديسارا: تعرف نفسي في ايهعبدالعزيز: ايه؟سارا: ههههههه نفسي اكل من كنتاكيعبدالعزيز: يعني سايبة كلالمطاعم الكويسة وعايزة تاكل من المطعم دىسارا: لو مش عايز براحتكعبدالعزيز: لا خلاص اول ما نمر عليه ناكلمنه ..ولو ما لقيناهوش خلاص امركلله نشوف حتة تانية ..

                                سارا ابتسمت :ماشيوهم بيتمشوا شافوا صفمطاعم منها كنتاكي....

                                سارا: عبدالعزيز بص اه يالا نروح ناكلعبدالعزيز: ههههههه ..يالا بس انا مش عايز اكلسارا: يوووه خلاصولاانا كمان عايزةعبدالعزيز: مش لسة بتقولي انك عايزة تاكليسارا: ايوة بس لو ما كلتش معايا مش عايزة .

                                عبدالعزيز: هههههه خلاص ناكل ياستي ولايهمك ...؟ودخلوا المطعم..

                                سارا: اممم عايزة توستر بس مشزنجر..

                                عبدالعزيز: خلاص انتى دوري على تربيزة لغاية لما اطلب الاوردر .

                                وبعد ما خلصوا غدا ..قاموا يتمشون في شوارع باريس .. واحيانا يدخلواالمحلات الصغيره .ولما حسوا بالتعب .. نزلوا للميترو تحت ...وهم في القطر كانت ساراواقفه تتامل الخريطه الي معلقه وفيها وصف للاماكن ...

                                سارا : بقولك ايه ياعبد العزيز ماتيجي نروح ديزني .

                                عبدالعزيز: سارا انت بتتكلمي بجدسارا: ايوة وفيها ايه يعني ما ينفعش اجي لغاية هنا وماادخلش ديزنيعبدالعزيز: هههههههه شكلك كدة عايزة تعيشي طفولتك من الاولوجديد...

                                سارا: نفسي اشوفها من كتر ما اصحابي حكولي عليهاعبدالعزيزبص لسارة بنظره: اممم افكر..

                                سارا اتغاظت من عبد العزيزلانه شايفها لسة صغيرة ... بس والله ديزين مش للصغيرين بس وللكبار كمان ...رجعواللفندق وراحوا يتعشوا وبعدين نزلوا يتعشوا ....

                                تعليق

                                يعمل...
                                X