إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

نتيجة تحليل الكومبو .. ابن سينا او المختصين الرجاء الدخوول

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

فيه دكتور بمنتدى ثاني يقول يعرف ناس ماكتشفو المرض بتحليل الكومبو الا بعد 70 و 79 يوم !!

حسبي الله في كل مستشفى مايهتم باجهزته وتحاليله ويخوف الناس وفي كل شخص يقول معلومات مو متاكد منها

اخى الكريم, المنتديات مليئة بمثل هذه القصص للأسف الشديد, ماذا عسانا نفعل او نقول.
      ما شهدنا الا بما علمنا,
      وقل رب زدني علما

اخوي كل ما اسأل مختص يقول النتيجة غير قطعية لازم ثلاث شهور .. ولا اعلم لماذا

المشاركة الأصلية بواسطة ندمان وتائب مشاهدة المشاركة
          اخوي كل ما اسأل مختص يقول النتيجة غير قطعية لازم ثلاث شهور .. ولا اعلم لماذا
          اقسم لك بالله اني سألت المختصين في مصر وفي الاردن وناس لهم خبرة اكثر من عشرين سنة قالوا لي بالحرف الواحد ان شهر قطعي تماما للاجسام المضادة لكل الحالات والبي سي ار بعد عشرة ايام قطعي ونهائي
          يا اخي الله يخليك كل ما اطمن تخليني اوسوس مرة ثانية

وعلى فكرة حسب كلامهم الاجسام المضادة قطعي بالرابيد تست يعني اقل شيء الاليزا طبعا اقوى منه
            ثانيا اقسموا لي ان 21 تعتبر فترة كافية ولكن شهر بالنسبة للناس اللي تحسب غلط

على فكرة انا بدأت في اخذ دواء مهدئ وبصراحة جاب معايا نتيجة كويسة لو محتاج الاسم ممكن ابعته لك وهو على فكرة رخيص جدا وفعال لاقصى درجة ونصحني بيه الجماعة بتوع المشورة في مصر

لا احتاج ادوية مهدئة متاكد لن تنفع معي بشي .. ابغى اريح راسي وبس لان كل يوم تزيد الاعراض والحكة بالجسم كل يوم تزييد واحس بانتفاخ بالغدد اللي بالرقبة .. فرحت بنتايج التحليل وكل ما اسأل مختص يقول القطعي 3 شهور لان البروتين اللي يبحث عنه الفحص يختفي بعد 45 يوم والاجسام المضادة ماتعطي نتيجة نهائية الا بعد 90 يوم .. وانا الفحص سويته بعد اكثر من 45 يوم ..

لا احتاج ادوية مهدئة متاكد لن تنفع معي بشي .. ابغى اريح راسي وبس لان كل يوم تزيد الاعراض والحكة بالجسم كل يوم تزييد واحس بانتفاخ بالغدد اللي بالرقبة .. فرحت بنتايج التحليل وكل ما اسأل مختص يقول القطعي 3 شهور لان البروتين اللي يبحث عنه الفحص يختفي بعد 45 يوم والاجسام المضادة ماتعطي نتيجة نهائية الا بعد 90 يوم .. وانا الفحص سويته بعد اكثر من 45 يوم ..
                  طيب هقولك على حاجة حلوة لاني عاوز اريحك علشان عارف الاحساس اللي انت فيه
                  خد رقم مركز المشورة في مصر وفي الاردن ورقم الدكتورة سوسن الشيخ وشوف هيقولوا لك ايه اعتقد بعد الناس دي مفيش مختصين تاني يفهموا احسن منهم ايه رأيك

على فكرة انا قلت لهم 3 شهور قالوا ده كان زمان انما دلوقتي الرابيد تست قادر على اكتشاف اي جزء صغير من الاجسام المضادة في خلال شهر واحد فقط والكلام ده اجمع عليه كل المختصين اللي كلمتهم

الرايبد تيست يوجد شخص مصاب لم يتكشف الجهاز اصابته الا باليوم 73 من الاشتباه .. وهو عضو فيه منتديات الحصن النفسي قسم المتعايشن مع نقص المناعة

الرايبد تيست يوجد شخص مصاب لم يتكشف الجهاز اصابته الا باليوم 73 من الاشتباه .. وهو عضو فيه منتديات الحصن النفسي قسم المتعايشن مع نقص المناعة
                        انا جيت اطمنك ضيعتني انا بكلامك ده رجعت لنقطة الصفر مع الوسواس
                        الله يعين على انتظار الثلاث اشهر

اين انت يا ابن سينا الله يخليك

والله مو قصدي اخوفك .. بس ترا انا حالتي اسوء منك .. واللي مخوفني انا ان كل اللي اسئلهم من دكاتره يقولو 3 شهور النتيجة القاطعه

والله مو قصدي اخوفك .. بس ترا انا حالتي اسوء منك .. واللي مخوفني انا ان كل اللي اسئلهم من دكاتره يقولو 3 شهور النتيجة القاطعه
                              والله انا كنت تقريبا بدأت انسى الموضوع لان كل اللي سألتهم ناس ثقة ومختصين في الموضوع وكل مصادرهم منظمة الصحة العالمية اضافة الى خبرتهم في المجال ده واقسموا ان شهر كافي للرابيد تست او الاليزا وعشرة ايام للبي سي ار وعلشان اطمن قلت لهم ذنب زوجتي في رقبتكم لو حصل لها شيء بسببي قالوا احنا المسؤولين امام الله كمل حياتك طبيعي
                              معقولة الناس دي كلها غلط معقولة الدكتورة سوسن اللي شغالة في المجال من عشرين سنة هتفتي بشيء مو متأكدة منه
                              معقولة ابن سينا بيقول كلام غير واثق منه
                              طيب ليه مسألتش نفسك الشخص ده لماذا اعاد التحليل بعد 73 يوم وهل حلل قبلها وكان سلبي اكيد كانوا شاكين واعادوا له او متعدد العلاقات ما احد يدري وش السالفة
                              ياريت حد مختص يوضح لنا الامور دي الله يخليكم

منظمة الصحة العالمية تقول 3 شهور القطعية .. من قال لك انها شهر

يعمل...
                                X